torsdag, maj 28, 2009

Grodor & tystnad


Vår dammkrokodil har fått en kompis. Det var på tiden, han har suttit alldeles ensam under flera år. Ser du honom? Han sitter alltid under krokodilens arm. Grodor är bra djur även i Thailand. Här ska man inte pussa på dom, men grodor anses prata med andar. Vår dammgroda har tydligen mycket på hjärtat - han kväker ljudligt varje kväll! Det blir lite extra resonans där i den kurvade dammen. Tror det är därför han flyttat in.

På Phuket är det verkligen lågsäsong nu. Musiken tystnar överallt:
Jammin’ som påstod sig ha rejält med stöd och pengar bakom sig har tvärstängt! Det beror nog mest på att den som var ansvarig visade sig vara väldigt dålig på ansvar...
Robert Pub skulle hålla öppet hela lågsäsongen . Men det blev färre och färre gäster och när det bara fanns gäster vid ett eller två bord per kväll blev det olönsamt, så nu har dom stängt också.
Hard Rock Café skulle öppna i Patong - nyss. Men de har valt att stoppa bygget på grund av finanskrisen och den minskade turistströmmen. Så dom öppnar istället när högsäsongen startar.

Min ADSL-lina är fortsatt bruten, telefonbolaget har absolut lågsäsong på kundservice! Förutom det så vidhåller jag att lågsäsong är mycket trivsamt och lugnt!


7 kommentarer:

  1. Det gäller att hålla ut i lågkonjunkturen nu.. Den som har verksamheten kvar när högkonjunkturen drar igång är den stora vinnaren. Turismen kommer få lite avbräck nu, men när det drar igång igen så kommer det vara större efterfrågan än tidigare. Det gäller att ta marknads andelar nu..

    Jag tror på Malee garden.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är det välidgt låg säsong hos oss också så vi kommer ingen vart den kommande vintern. Om det inte sker ett under. Men hjärtat finns hos er. Vi bidar vår tid och kommer tillbaka så snart det blir en ljusning i ekonomin.
    Tusen kramar till er båda, hundar och grodor och allt som lever.

    SvaraRadera
  3. Whooha, ser ut som en "evil" groda.

    SvaraRadera
  4. Ronoh; vi är inte oroliga för Malee Garden och räknar med tomt under lågsäsong. Det är rätt skönt och man hinner fixa lite här och där och fräscha upp. Trevligt att du också tror på oss ;-)

    Brita, trist men förståligt. Ni är välkomna när det nu blir, för vi ses igen - det är jag säker på. Kram till dig & Anders!

    Silvia; en "evil" groda?! Va tittar du på för filmer, hahaha!

    SvaraRadera
  5. Grodor är bra, har man såna då har man rent. Imorgon går årets elitloppp av stapeln, vill du att jag skall spela in det åt dig så kan vi titta någon gång =) Ha det så bra, puss & kram på er!

    SvaraRadera
  6. Åsa, jamen det skulle väl vara superroligt.... att få se ett gammalt elitlopp i repris är min dröm!

    Om du bjuder på en massa päronkonjak till repris-loppet kanske jag kan njuta, hahaha! Ha så kul!

    SvaraRadera
  7. Inte oväntat att det är mer än lågsäsong! Jag bekymrar mig för alla byggen som - förmodligen - kommer att ha stora problem att få turister till.

    Grodor är häftiga! Som du vet är jag också en fan av grodor!

    När flyttar ni till nya huset? Eller har redan?

    Njuut av lugnet, bida er tid, jag håller tummarna för en framgångsrik högsäsong.
    Kram

    SvaraRadera