lördag, april 18, 2009

Ikväll blir det kalas!


Ikväll ska hela konkarongen följa med Ging till Jammin’ i Phuket stad och lyssna på bandet. Jag vet inte än hur Ging tyckte det gick första spelningen efter uppehållet, han sussar sött. Till min stora glädje har bandet bytt ut basisten medan Ging varit sjuk. Den förra verkade mest spela för sig själv och hade som (dålig) vana att skruva upp basen så den slog igenom och sönder ljudet. Den nya är ett proffs från Bangkok, en jättetrevlig kille som i vintras spelade i Rawai.

Det blir mycket folk i Phuket stad ikväll. De gula har stor show på Saphan Hin. Alla ledare,
förutom den skottskadade Sondhi, ska vara med. De räknar med 10 000 besökare. Organisatörerna menar att de har full koll på säkerheten med 10 vakter vid insläppet och 500 vakter inne på området. Hoppas det är proffs-vakter och inte amatörer, vill inte se några svarta rubriker imorgon. Jag hoppas även att ledarna inte eldar upp sina supporters så de går ut för att spöa röda efter avslutad show. Tillägg kl 18: Jag tittar på PAD-galan på TV just nu. Det är högst 3 000 personer (än, de håller på til midnatt) och som väntat har det blivit en hyllningskväll till Sondhi av det hela. Tillägg kl 19: Sedan solen gick ner har det flödat in folk, nu är dom nog 10 000 gissar jag. Jag förstår dom, idag har det varit sanslöst hett, man ville inte gå ut!

7 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en trevlig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att ni har haft en trevlig kväll. Önskar er allt gott. Skönt att se Ging på banan igen.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att kvällen var trevlig!

    SvaraRadera
  4. Ging ser ju ut som hälsan själv! För att inte tala om hans far, goda gener verkar det som!

    Förstår att ni hade trevligt, bandet låter ju toppen!

    SvaraRadera
  5. Vi hade så trevligt så!

    Hannele,ja Ging har goda gener, svärfar är 74 år (tror jag) och han trummade i luften när Ging solade i går, haha. Solot fick jag inte med på videon, tar det nästa gång.

    SvaraRadera
  6. Din svärfar låter som en skön kille! Och gött att Ging får trumma igen!

    God söndagskväll på er, öfolk!
    Mvh Långrygg

    SvaraRadera
  7. Härligt att höra att livet leker för er igen. Meeen vad Ging är lik sin far, efter vad jag kan läsa mig till så är det inte bara utseendemässingt. Ha det bra och hälsa med dig, kram.

    SvaraRadera