onsdag, april 08, 2009

Ging får komma hem!


Klockan sex i morse hämtades Ging från sjukbädden för ännu en röntgenundersökning. Bilderna visar att de är på rätt väg. Lungan läker så nu vet de att de fått tag på rätt bakterie och han får rätt medicin.

Han får komma hem i eftermiddag! Men det är en smittsam bakterie som orsakat lunginflammationen så jag måste in och röntga lungorna inom några dagar för säkerhets skull.

Inte får han trumma heller, åtminstone inte bland folk de närmaste två veckorna.
Skönt att han mår bättre och att veta vad som är fel! Puh!

De röda är ute och marscherar nu i tusental. Det blir nog anledning att återkomma om den politiska situationen men först ska jag slappna av efter sjukhus-oron och njuta av att Ging håller på att bli frisk!

7 kommentarer:

  1. Usch vilken oror man känner när ens nära och kära blir dålig, så maktlös man blir!
    Min Stefan säckade ju ihop på alla hjärtans dag med ambulanstransport till sjukhuset och jag trodde jag skulle mista honom, gick ju bra den gången tack o lov, stressrelaterat enl läkarna!

    Syrrans dotter är Thailand nu med pojkvännen och häldar på hans familj osm byggt ett hus där och bor som ni 6 månader om året, barnen går i svenska skola tydligen också. De kommer hem på lördag så det ska bli skoj att höra hur de haft det!
    Kram och krya på "er", glad påsk förresten, en och annan ärrtoddy lär det nog bli! :-)

    SvaraRadera
  2. Det var härligt att höra!
    Bra att du också kollas upp.

    Kramar till er bägge!
    Glad Påsk

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att de hittade orsaken på en gång. HOPPAS att hans bakterier inte bet på dig utan att du är frisk och kry som en nötkärna.Du hade väl ditt förra året. Hälsa så mycket till THE MAN. Ha nu en riktigt GLAD PÅSK:-)
    Kram från Helena

    SvaraRadera
  4. Så skönt att höra att han är på bättringsvägen nu. Klarar han av att hålla sig lugn när han väl är hemma? Och så hoppas vi att du klarat dig från den ilskna bakterien.

    Kram från Suss

    SvaraRadera
  5. Hej Carina och hoppas ni får hålla er friska framöver!

    Rakel, Helena: Jag tror inte att bekterierna bitit på mig, vi får väl se. Framförallt bör jag nog hålla mig från att andas allt för mycket på folk ett tag ;-)

    Suss, Ging är egentligen mästare på att ta det lugnt, så det blir nog inga problem.

    SvaraRadera
  6. Åh vad bra att han fått komma hem. Har inte hunnit läsa här tyvärr.

    En liknande lunghinneflammation hade min mors man en släng av också´efter deras förra resa till Phuket. Den var verkligen ihärdig och långdragen.

    Hälsa Ging att han ska krya på sig och ta hand om sig....

    Kram

    SvaraRadera
  7. Smilla, klart du inte hunnit läsa - du har ju varit på semester! Ging är i stort sett återställd. Det verkar som han får klartecken att börja umgås med folk och jobba när som helst igen.

    SvaraRadera