tisdag, mars 31, 2009

Svensk djurvän i Thailand


Eftersom jag inte tänker blogga idag tänkte jag tipsa om en annan Thailandsblogg: Thaikalle.

Han är djurens Florence Nightingale och på bloggen kan du läsa om räddningsaktioner för sköldpaddor och apor. Du får även följa med på Kalles äventyr i djungeln, träffa bergsfolk och mycket annat.


Vad jag tänker göra eftersom jag inte tänker blogga? Bada, läsa och vifta på tårna! Jag tycker jag har gjort mig förtjänt av lite vila. Har skrivit 545 inlägg och haft över 95 000 besökare sedan starten 18 oktober 2006!

Jag har lånat bilden från ThaiKalles blogg.

11 kommentarer:

  1. Hej, vad kul att du hittat denna blogg. Killen bor med sin tjej i vår by Huay Yang där han äver säljer och hyr ut hus. Han hade Seagame hos sig ett tag men har nu lämnat henne till ett bättre ställe som rehabiliterar gibbonapor. Tror att det ligger i Phuket.

    SvaraRadera
  2. Ta lite ledigt, du. Det är klokt. Du är viktig både som värd för Maleé Garden och med din blogg, så det är viktigt att du viftar med tårna ibland.
    Kramar från Svärdsjö

    SvaraRadera
  3. 95 000 besökare, det är mycket! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Lotta, ja ap-rehab ligger på norra Phuket. Kul du visste vem han är.

    Brita, jag odlar latmasken rätt bra nu ;-)

    Lena C: Tack, jag tycker också det är många besök!

    SvaraRadera
  5. Morrn!
    Du har en fin blogg och nu undrar jag varför du aldrig hälsar på hos mig?
    pappa B

    SvaraRadera
  6. Jaa’ru Pappa B - kan bero på att jag inte känt til dig... Får väl hälsa på nu då!

    SvaraRadera
  7. Saawadi Kaa :-)

    Tack for ditt besok hos mig. Vilken harlig bild. Det ar tur det finns sana som Kalle! Vi har det underbart och idag har vi varit i Phuket Town och besokt Two Fibb :-)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Hej Malee!
    Det är en ära för mig att du ger mig så bra reklam på din fina blogg.
    Jag får tacka dig med ytterliggare spännande inlägg på min blogg som jag vet att du följer.
    Just nu planerar jag en lång vandring djupt in i Burmas djungel.
    Men jag avvaktar med att smyga över gränsen då Burmesiska millitären rör sig mycket i området nu.

    Jag bor inte i Huayyang som många tror. Jag har byggt ett hus som ligger nära gränsen till Burma.

    Malee vill du skriva en bok ihop med mig "ler" om Karenfolket.

    /Thaikalle

    SvaraRadera
  9. Smilla, jag såg att du varit i våra krokar. Visst har vi det fint på Nai Harn? Kram

    Thaikalle; Nu satte jag press på dig va, hahaha!

    Tycker du har en intressant blogg. Ofta handlar svenska thailandsbloggar om utlänningar i Thailand, inte så ofta om thailändare och Thailand... Därför tycker jag att du är väl värd att göra extra reklam för!

    Bok, tja... det är intressant. Men det är ju det här med tid... Men vi kan väl hålla det öppet.

    Ta det lugnt i djungeln och håll dig borta från militären!

    Ett tips: Skapa ett googlekonto så blir det automatiskt länk till din blogg när du kommenterar på andras. Bra reklam ;-)

    SvaraRadera
  10. Aj fan, bodde han inte i Huay Yang. Han jobbar iaf för ett företag där. Skit samma, det var kul att du hittade hans blogg så jag också kunde lägga in den under mina favoriter...

    SvaraRadera
  11. Lotta, eftersom Thaikalle själv skriver att många tror att han bor där så är du ju inte ensam om att ha fel iaf ;-)

    God natt från värmen!

    SvaraRadera