måndag, mars 30, 2009

Demonstrationerna sprider sig


Efter att polisen hotade att köra bort de röda demonstranterna från regeringshuset i Bangkok arrangerades röda protester på många håll i landet. Mestadels i norra och nordöstra Thailand, där är de röda starkast.

Orter där demonstrationer idag förekommit är: Lop Buri, Udon Thani, Suphan Buri, Ubon Ratchathani, Lampang, Chanta Buri, Chiang Mai, Chiang Rai, Kalasin, Nan, Kamphaeng Phet, Si Sa Khet, Chon Buri, Anthong och Nakhon Sawan med flera.

Nu börjar de gula bli oroliga och vill att regeringen ska stänga ned Thaksins möjligheter att tala. Inte bara det, de anser att man ska snabba på "reformationen av media"
... huvva, inte mer censur, vi har så det räcker! Den gula sidan PAD tycker även att man ska tolka "lease majeste"-lagen ännu hårdare. Lagen som skall skydda kungahuset har blivit ett vapen för att förinta sina politiska motståndare.

Tänk vilken bra medicin Ging måste ha fått! Jag skrev tidigare att han inte studsar fram. Jag hade fel - han både studsar och joggar igen!

3 kommentarer:

  1. Härligt att Ging är pigg igen, hoppas du är lika pigg, fast det tror jag nog eftersom jag såg att du varit och badat. Här badar vi bara inomhus för dagen, resten spar vi nog till sommaren. Undrar om ni har sommartid i Thailand, det har vi nu. Ha det bra, kram.

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att Ging nu är frisk!
    Han fick förmodligen dunderhonung;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åsa, nej vi har ingen sommartid, tyvärr. Jag gillar vintertid bättre... då har jag sex timmar på mig att få jobb klart, nu bara fem ;-)

    Rakel, dunderhonung var det nog, fast jag undrar jag - jag tror jag tyckte han var piggare än han var och tog i. Idag ser han klenare ut igen...


    Kram till er båda!

    SvaraRadera