måndag, mars 30, 2009

Spännande värre, vem är roligast i Uganda...


Igår tittade jag på Revolutionary Road med Leonardo DiCaprio och Kate Winslet. Jättebra film, rekommenderas varmt! Jag hade inte hyrt den, filmen gick på officiell tv-kanal. Jag blev lite häpen, i nederkant rullade: "Property of Paramount Vantage For Screening Purposes Only". Det är en kopia för förhandstitt! Visst är Thailand Amazing!

Vi har rätt originell TV över huvud taget. Bland annat visas en ståupp-tävling där landets bästa komiker ska koras - i Uganda! Jag är inte speciellt förtjust i ståupp över huvud taget och ugandinsk humor är inte riktigt min grej. Fast ibland sitter jag där och glor storögt i alla fall, och undrar varför. Varför visas detta i Thailand?

Ging mår bättre, även om han inte direkt studsar runt fylld av energi.

2 kommentarer:

  1. Hej, det var ett tag sedan jag kikade in här.

    Vad lustigt med TV-programmen! Men hur gör de med de Ugandiska komikerna, är det textat på thai och engelska då? Eller pratar de kanske mest engelska i Uganda?

    SvaraRadera
  2. Hej i fikarummet! Dom pratar engelska, tack och lov. Annars har det varit än svårare att förstå skämten ;-) Textat på thai.

    SvaraRadera