onsdag, mars 04, 2009

Replokal


Vi går mot lågsäsong och vi har inte lika mycket att ta hand om på Malee Garden som tidigare. I och med det började Ging få lite tid att trumma här hemma. Och när Ging får trum-feber så får han HÖG trum-feber! Jag tror inte han hört mycket av vad jag sagt den senaste tiden.... han tittar på mig och låter: tomtimitomtum - poff!

Jag fattar inte heller hur det går till, men efter tre dagars hemmatrummande ringde två band och frågade om han ville jobba! Undrar om det är någon som smyger runt och lyssnar utanför muren, haha!

Så nu har käre Ging bestämt sig för ett band, och har replokal hemma. Jag är inte alls förtjust i ljud egentligen, men han stör mig inte alls. För konstigt nog så gillar jag när det trummar! Jag måste vara född till trummis-fru ;-)

Men för Gings skull vill jag hålla mig ur vägen så mycket som möjligt, så nu åker jag och badar!

2 kommentarer:

  1. Det är det som yrkes-kunskap att förstå att man skall träna även om man tillhör dom bästa. Kanske är Ging lite spänd när han skall uppträda.
    Här är bara magen spänd som ett trumskinn.
    Det har Ging inga problem med, spänstig som en tonåring!

    SvaraRadera
  2. Trumsikinns-Pelle, det är så sant, bara de riktigt bra fattar att man måste hålla kunskapen vid liv och utvecklas.

    Utvecklas gör även MIN mage, trumskinn stämmer inte så bra på den - däremot Gings ;-)

    Ging verkar knappt ha scen-nerver alls. Det är ytterst få gånger jag sett honom visa någon som helst oro innan spelning.

    SvaraRadera