lördag, februari 28, 2009

Taktfast ledning

Man måste passa på - en extra trumlektion är aldrig fel, tänkte Emil och stämde träff med Ging. Emil, som kommer från världsmetropolen Herte utanför Bollnäs, är här med familjen på semester. Så härom dagen blev det improviserad trumkonsert här hemma. Ging stampade takten och ropade: tempooo - one, two, three, four - one, two, three, four! Så nu kan Emil imponera med ett häftigt trumsolo när han kommer hem.

Han har all anledning att se stolt ut, till och med lillbrorsan gjorde stora ögon och öron. Emils konsert var mycket skojigare att lyssna på än konserten som hördes i fjärran. Samtidigt pågick nämligen en thailändsk countryafton i grannskapet... Rocktrummor är mycket roligare!

Just nu är Ging och Hertekolonin ute och fiskar - om jag har tur blir det mer musik ikväll!

7 kommentarer:

  1. Maleé Garden blir Maleé Rock Camp kanske?

    Kollar du på Semestersvenskar? Jag har precis börjat, många sköna skratt!

    SvaraRadera
  2. Nix jag har ej sett semestersvenskar. Men jag kanske ska, det verkar helt galet det jag hört!

    Malee Rock Camp?! Hmm... jag har varit inne på Malee Rock Garden! För vi har många musik och framförallt trumälskare som bor hos oss ;-)

    Emil, Gings student spelade minsann på Robert pub i går kväll också - Duktigt!

    SvaraRadera
  3. Bilden påminner om 12-årig Pelle på läger, jag lärde mig spela valstakt på trumma:1-2-2,kantorn hemma i byn försökte lära mig på orgel (vad du klottar) Pappa försökte med dragspel,tryck på de vita knapparna, basa med "gropknappen" en ner och en upp (du hör väl när det är fel)dåtidens pedagogik! med Ging som Maestro kanske det blivit något nu blev det ingen musikant, nåja lite dragspel i duschen!

    SvaraRadera
  4. Pelle, du kan säkert spela "kon sover" på dragspel också... bara dra bälgen ut och in utan att trycka på en enda knapp ;-)

    SvaraRadera
  5. I Stockholm är det "Hästen" som sover i Bjuråker, på spelmansstämman är det varken människor eller djur som sover.

    SvaraRadera
  6. Jaså, det är hästen i Sthlm?! Spelmansstämma vore det rätt kul att gå på igen, det var lääänge sedan sist!

    SvaraRadera
  7. Hej och godmorgon från Sverige.

    Igår hade jag fått nytt mail från min Thaivän ;-)

    Finns att läsa på min sida.

    Nu har vi bara 26 dagar kvar *jippie*.....

    Kram Stina

    SvaraRadera