lördag, februari 14, 2009

Grattis och grattis!


Vi har firat födelsedagar i flera omgångar. Först ut var Biggan, eller Big Gun som Ging kallar henne. Hon och hennes Åke firade en hejdundrande födelsedag hos oss för ett par veckor sedan. Hon har hunnit bli hela 80 år, men det är inget fel på orken! Den stora pistolen både dansar och kompar på bongotrummor när andan faller på, och det gjorde den på födelsedagen! GRATTIS igen!

I torsdags var det dags att fira Ewa från Bollnäs. Det gjorde vi också rejält... naturligtvis... Hela Salling-Ling-familjen, Ewas syster Nina och jag gjorde Kata osäkert lääänge! Både Ewa och jag är ju kända för att inte vilja gå och lägga oss, och vi (och Nina) höll stilen i torsdags också. Att familjen ser lagomt roade ut på bilden beror på fotografen, jag lyckades verkligen ta en riktigt dålig bild. Sen glömde jag bort att jag hade kamera... ooops - skål!
GRATTIS igen!


Igår var det fredag den trettonde, det är inte förknippat med otur i Thailand. Men tydligen slog min svenska sida igenom, gårdagen var en attans stökdag! Vi hade oväder på förmiddagen, hårt regn och minst lika hårda vindar. Fyra gånger bröts strömmen, datorn började krångla och sedan försvann Internet. Sent i går kväll kom nätet tillbaka - håll tummarna för att de verkligen lyckades laga servern! Tydligen var det ett jätteproblem med TOTs servrar (TOT är vår telefon- och Internet-leverantör). Blir det tyst på bloggen vet ni att jag sitter här och svär över TOT!

8 kommentarer:

  1. Du får gratta Ewa från Orbadens Camping..hon har bott hos oss flera gånger förra sommaren..kul att hitta henne på din blogg..
    Ni hade roligt förstår jag..
    Lycka till med ditt internet..jobbigt och sårbart för din del.

    SvaraRadera
  2. Hejsan, verkar som ni har roligt. Hälsa och gratulera och framför allt fortsätt ha roligt. När jag ser på bilden så spelas en hel massa låtar upp i mitt huvud, det är lite ovant och se er framför sig och det är alldeles tyst. Har aaaaldrig varit med om det tidigare =) Kram på alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  3. Ankiii, ja ska hälsa Ewa. Dom är på Phi Phi just nu.

    Åsa, ja vi roar oss tappert ;-) Kram själv, även om Alla hjärtans dag hunnit försvinna.

    SvaraRadera
  4. Jag var uppe och "complainade" hos min vebb leverantör, då var det ett större fel då! han sa att det var någe fel i Bangkok och det skulle åtgärdas på Måndag, märkligt att ingen jobbar med det över helgen, har dom ingen beredskap på helger?
    Min "wireless" uppkoppling krånglar för jämnan.

    SvaraRadera
  5. Grin-Pelle, vad gäller nätberedskapen och tillgången på tekniker i Thailand blir jag Grin-Malee ibland också...

    SvaraRadera
  6. Förresten, idag har vi träffats hos mig Pelle. Jag skriver svar medans nya kommentarer trillar in från dig. Så du måste vara lika morgonpigg som jag!

    SvaraRadera
  7. Nät- och datorproblem är det värsta som finns! (ja om man bortser från krig, svält och allt det där andra jobbiga)Hoppas det löser sig.

    Big Gun! Ging är en skön kille, påminner på många sätt om en yngre version av min farbror faktiskt (baserat endast på vad jag läst/sett på din blogg).

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  8. Långrygg, då har du en rolig farbror ;-)

    SvaraRadera