tisdag, februari 10, 2009

Blomstersol från Phuket


Här kommer en bild på uppmaning från en anonym kommentator i det förra blommande inlägget. Den som skrev ville ha färggranna blommor, inte snövita. Snö hade han/hon så det räckte i sin närhet tydligen. Denna blomma borde väl passa? Den ser ut som en sol, så hoppas den värmer!

Ging & Malee är inne i ett blommande skede... Ni som kan nåt om blommor, visst är det hibiskus? Vi har en massa, gula, röda och vita. 150 baht stycket kostar dom och då är det stora plantor, fulla av knopp.

Kram till alla er som skottar snö därhemma - jag hoppas vädrets makter tar paus innan ni bryter ryggen av er! Ett alternativ är ju att komma hit till solen och värmen i Thailand ;-)

11 kommentarer:

  1. Det ser helt klart ut som en hibiskus. Vilken jättefin färg! Annars är jag väldigt förtjust i alla färgstarka bounganviller som blommade så fint när vi var i Thailand nu. Hemma i köket bara dör de (det gör alla mina krukväxter...).

    SvaraRadera
  2. Visst är des en hibiscus. Hemma får de ofta löss men utomlands blommar de ju ofta i buskar och blir stora och fina som bara den.

    SvaraRadera
  3. Kan det vara en pelafuxia? Känns som jag kunde byta ut denna kyla mot värmen i Thailand. Kram

    SvaraRadera
  4. Suss, Bougainvillea är lika svårt att stava som att odla... i Sverige. Här är det inga problem med växtkraften, dom växer så det knakar och tar gärna över i rabatten om man inte håller efteer dom. Stavningen måste jag kolla varenda gång, kan omöjligt få in det i huvudet!

    Lotta, japp, fina som bara den är dom!

    Åsa, jag vet inte vad en pelafuxia är. Säger du att det är en sån tror jag på dig, men det är lättare att komma ihåg hibiskus. Så jag kommer nog kalla dom för det iaf ;-)

    Hoppas kylan och snön ger med sig snart, Kram!

    SvaraRadera
  5. Nä nu blommar det!!

    SvaraRadera
  6. Jag har hittat myran lätt som en plätt när man klickade på bilden.

    När jag hämtat mina nya glasögon på fredag får du all hitta lite svårare grejer.

    SvaraRadera
  7. Tack för den soliga hälsningen! Den behövdes. Här är kallt och mycket snö. Men dagarna börjar bli längre. Det tackar jag för.

    SvaraRadera
  8. Pelle, då blir det svårt fr.o.m. fredag. Jag ska tänka till...

    Brita, vi har en lååååång dag idag vi också... jag var på 50-årskalas igår ;-)

    SvaraRadera
  9. Har hela muren full av hibuskus i olika färger ,lättskött o blommar året om..just den gulröda där är en av favissarna..

    Hibuskus påstås vara Malaysias nationalblomma.

    SvaraRadera
  10. Skoja bara, visst är det en hibiskus och en vacker sådan med. Ha en trevlig helg och var rädda om er imorgon när det är fredag den 13:e. Kram

    SvaraRadera
  11. Fotavtryck, håller med, älskar hibiskus!

    Åsa, jaså du är så kul att jag inte fattar ;-) fredagen 13 var besvärlig... Kram!

    SvaraRadera