tisdag, januari 20, 2009

Tid för kär musiknostalgi


Imorgon tänker jag gå på musikpub i Kata center. Ging har lovat hjälpa Robert Band under tre dagar eftersom deras ordinarie trummis Rambo (Roberts bror) måste upp till Bangkok en sväng.

Jag kommer säkert bli en smula nostalgisk, det var när han började jobba hos Robert som vi träffades första gången. Jag kom in på min stampub och bandet lät mycket bättre än det brukar! Så jag sa åt nykomlingen, den spenslige trummisen som just kommit från Koh Samui, att jag var väldigt imponerad av hans trumspel. På den vägen är det...

Ging dricker inte whisky när han jobbar men tycker bilden är rätt kul.

6 kommentarer:

  1. Japp bilden är kul ;-)

    Jag gillar INTE whisky!


    God eftermiddag från ett töande Sverige och Västra Götalands Regionen ;-)

    SvaraRadera
  2. Underbar bild på Ging! Önskar dig en trevlig kväll med musik. Själv har jag precis tagit rätt på jättetung snö. Snacka om kontraster på ett par dagar. Jag gräver sedan vidare i tvätten, där merparten nu börjar hamna i ren som ska strykas, vikas eller på annat sätt tas om hand.
    Kram ;-)

    SvaraRadera
  3. Ha en trevlig kväll, och njut av de ljuva minnen som väcks till liv. På tal om skojig bild så skall jag berika dig med en sådan =)

    SvaraRadera
  4. Det blir säkert kul!

    Du och Ging satte spår hos oss, i oss, i våra hjärnor närmare bestämt. Det är kul när det händer, även om det inte är så ofta. Å i december hände det!

    Kram till er alla fyra

    SvaraRadera
  5. Oooh, lomantic!

    Hoppas du ger honom lite whisky när han spelat klart? ;)

    SvaraRadera
  6. Smilla, det är inte whisky egentligen... man kallar all sprit whisky här. Det är Sang Som, en rom som man blandar med mycket is & soda.

    Brita, snö usch, men kontraster kan vara bra!

    Åsa, lovar att roa mig - brukar va rätt bra på det. Synd du inte är här, det är dansvänklig musik på Roberts! Jo tack, den bilden var bra ;-) undrar om jag ska låta bloggläsarna ta del av den...

    Rakel, hoppas det var trevliga spår! Ni satte spår hos oss också, spår av det trevliga slaget!

    Långrygg, lomantic niiiice! Jag behöver inte ge honom whisky... det brukar komma automatiskt efter spelning ;-) Av pubägare eller gäster.

    Kram till alla!

    SvaraRadera