torsdag, januari 15, 2009

Oh vilket party!


Vid niotiden rulllade jag, Ging och Bass in till Phuket Brewery - införskaffade oss genast ett torn öl och väntade in musikerna. Bandet rullade in samtidigt som vårt torn var tömt så vi följde med bakom scenen och umgicks lite och lyssnade på Phuket Gazetts utsända som intervjuade Poong och Pop (sångaren och gitarristen).

Konserten började och vi flyttade ut i lokalen. Vilket ställe! Jättestor lokal med enorm scen och en fantastisk ljudanläggning. Det är så skönt när folk kan mixa och inte brölar på med ljudvolym som gör ont. Phuket Brewery satsar stort på konserter, det är band varje vecka. Om du gillar livemusik och ska till/är i Phuket kolla vilka konserter som är på gång! Bland annat spelar Sek Loso 24 januari.

Jag såg en enda utlänning i lokalen. Han blev så glad att se en annan vit person att han stannade och tog mig i hand. Hin Lek Fai må vara gubbrock, de är inga ungdomar längre - men vilka proffs, och dom har haft hur många hits som helst, så publiken kan alla låtar och huset gungade konserten igenom! Efter närmare en timme blev Ging uppropad på scen för att gästa. Dom hade bett honom spela en låt, men det blev tre - plus ett långt solo. Jättekul!

Sen var det eftersittning med mat och fler öltorn och mer mat och fler öltorn. Gissa om jag trivdes som fisken i vattnet ;-) Alla i bandet är supertrevliga och tack och lov pratar dom rätt bra engelska också, så jag behövde inte känna mig utanför.

Idag vilar vi... det behövs efter en natt i rock’n rollens tecken! (Klicka på bilden för att se den i större format)

2 kommentarer:

  1. Kul att ni har kul!
    Det har jag också i London, dock utan Stickan. Men det går an;-)

    8-gradiga kramar - näää, vi tar dem inomhus dvs. 24-gradiga

    SvaraRadera
  2. Det blåser kallt här också. Den attans vinden ger sig inte. Fast dagtid är det varmt så det räcker.

    Det är kul att ha kul, eller hur ;-)

    Kram!

    SvaraRadera