lördag, oktober 25, 2008

Skvalmusik


Det regnar ihållande utanför fönstret! Trist för turisterna - men vi hoppas att det inte ska pågå speciellt länge till! Enligt prognoserna ser det lite si och så ut, men vår lokale väderman påstår att det snart kommer sol. Man väljer vem man tror på, så jag tror på honom!

Idag rekommenderas besök på ställen med tak som Big C, Lotus, Central festival i Phuket stad eller Junk Ceylon i Patong! Shopping är toppen en regnig dag - kanske åker vi och handlar lite också, åtminstone ett paraply!

Ser ni ljuslyktan i trädet? Där bor återigen en groda! Sen har vi fått nya husdjur i trädgården - vi är invaderade av hundmats-älskande sniglar! En otrolig massa sniglar kommer krypande på altanen varje dag! Inte visste jag att sniglar gillade hundmat, men det gör dom! Igår räknade jag till tio sniglar i matskålen, lite äckligt.

Tammekatten... regnet har minskat i styrka nu medans jag skrivit inlägget, han kanske har rätt den söte väder-farbror’n.

13 kommentarer:

  1. Skönt med regn! Shoppa nu inte för mycket så du sabbar armen igen, det var väl så det hände sist också? ;)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Sniglar är väl kanske inte så mysiga ocm dom inte kommer i sällskap med en hel del vitlök och annat smakligt. Men grodor är oerhört kräsna på miljön så du kan vara helt säker på att ditt vatten och allt runtomkring är rent. Hoppas du blir allt bättre i armen. Sköt om er, kram.

    SvaraRadera
  3. Långrydd, liiiite fel har du nu! Liiite....

    Åsa, dessa sniglar är f-n i mig som en skräckfilm, ska visa snart!

    Hoppas svenska och thailändska grodor är lika, så vi har bra vatten!

    Sköt om er oxå, kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Åker i morgon till Khao Lak men kommer även besöka Phuket för shopping. Får vi någon sol under våra 2 veckor, tror Du?
    Hälsningar Fam Svärd

    SvaraRadera
  5. Jadå, det får ni säkert! Idag är det fortfarande mulet, men varmt, och molntäcket är inte lika mörkt som igår. Det är skönt!

    Välkomna till Thailand familjen Svärd!

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Jag ligger efter med kommentarerna
    Du friskar på, det är alltid lika roligt att läsa din blogg, om vi går bakåt i bloggen skvalmusik: kan inte vara svårt att spå väder "efter regn kommer solsken". Spåman varnar premiärministern: "Thaikupper" kommer förr eller senare. Knockad av romantisk middag: Räkor är dyra dom skall man undvika under lågsäsong slängs inte i onödan skulle jag tro Trummis på gång:
    Hur var det nu igen heter det "trumpinnar" eller "trumstockar"
    Just nu hemma på Phuket: Klarar sig orkidéer bra vi har två hänger i ampplar på altanen vind för våg
    Uppdatering av det politiska läget:
    Hum.
    Nu borde jag vara ifatt
    Pelle

    SvaraRadera
  7. Varför fungerar inte Namn/URL
    Undrar Pelle

    SvaraRadera
  8. Hej Pelle, ja nu har du (trum)pinnat ikapp ;-) Snabbt marcherat!

    Jag vet inte varför Namn/URl funkar, tyvärr. Men ibland är det ju knas med allt möjligt. Det funkar säkert snart igen. Nu ska jag sova, god natt från ett varmt Phuket där det bara regnat några droppar idag.

    SvaraRadera
  9. Apropå orkideer, dom klarar sig oftast utmärkt utan skötsel, dom blommar kanske när ni kommer tillbaka?!

    SvaraRadera
  10. Nåja, ni har i alla fall varmt regn. Här är det riktigt ruskigt höstväder med kallt regn och blåst. Huvva!
    /cotton-johanna
    (...som också är lite fundersam över varför Namn/URL inte funkar...)

    SvaraRadera
  11. Hej Cotton-Johanna! Nu spricker molnen upp och det är bara varmt - inte det minsta ruskigt alls ;-)

    Jag kan inte heller få namn/URL att funka. Attans blogger!

    SvaraRadera
  12. Apropå "Snabbt marscherat" Det sa min Chef också när jag hämtade en service bil Frankfurt i Tyskland
    Kan det bero på att jag gjort lumpen i Finland
    Finland och Främlingslegionen har mycket gemensamt
    Pelle

    SvaraRadera
  13. Pelle, jag tror det beror på att du marscherar snabbt... oavsett var du gjorde lumpen ;-) Finland och Främlingslegionen? Hmm - ja första bokstaven är ju lika iaf!

    SvaraRadera