måndag, oktober 06, 2008

Resa i Thailand - andra upplagan

Min bok "Resa i Thailand - en guide till landet och kulturen" utkommer i en andra, omarbetad och utökad utgåva under oktober. Boken är klar, vi bara väntar på att den ska komma från tryckeriet! I denna upplaga står det Britt-Marie Bergman Saengkhamchu på omslaget - när Ging och jag gifte oss hade första upplagan redan gått i press så på den boken står det bara Britt-Marie Bergman ;-)

I och med att boken kommer i en andra upplaga tyckte jag det var passande om även hemsidan kom i en omarbetad och reviderad upplaga. Där finns mycket extra-info, bland annat en otrolig massa bonusbilder. Det finns hundratals bilder från de nya områden jag skriver om; Ban Krut, Koh Kho Khao och Trangs ljuvliga öar; Koh Ngai, Koh Muk, Koh Kradan, Koh Libong och Koh Sukorn. Hoppas ni kommer att gilla min nya bok och min nya bok!

Fick precis besked om att "Resa i Thailand" (första upplagan) lånats på bibliotek 4 191 gånger från oktober 2006 till december 2007! Wow - det var roliga siffror!

10 kommentarer:

  1. Boken ser jättefin ut, tycker den är snyggare än första. Vad är det för buddha?

    SvaraRadera
  2. Grattis till mer än 4000 boklån, och att boken efterfrågats så att det nu trycks en andra upplaga!

    När åker du hem? Så är dags bör du väl längta jättemycket, både efter Ging och även efter att få komma hem till värmen.

    SvaraRadera
  3. Lena c: Tack, jag tycker också den är fin även om jag inte sett mer än ett provtryck! Buddhan är den jättestora som vilar i Wat Phu i Bangkok.

    Christer, tack, tack. Ja 4000 utan att år 2008 är medräknat är mycket mer än jag trodde. Sen är första upplagan på 5000 böcker i stort sett slutsåld (det blir några ströex kvar när man ger ut en ny). Inte illa ;-)

    Och jaaaa - nu längtar jag ner till Ging, huset, hundarna och värmen!

    SvaraRadera
  4. Jättefin sida! Jag har tittat på alla bildspel även om det tog tid att ladda ner. Kanonfint!

    SvaraRadera
  5. Tack Lotta Ö. Blev du ressugen nu? ;-) En av anledningarna till att jag lade ut sidan redan nu (boken kommer inte förrän om några veckor) var just att det blir lite tungt att ladda upp hela hemisdan när man använder såååå många bilder! Och jag har snabbare bredband i Sverige, även om det vi har på Phuket är helt okej.

    SvaraRadera
  6. Men guud så roligt att boken är så populär som den är!
    Full förståelse att den är det eftersom min börjar bli lite sleten på pärmen efter allt läsande! Hade den med sist i Thailand så det kanske inte är så konstigt ändå :-)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Du får skaffa en ny fin bok Carina. Du måste ju ha lite läsning i Gävle i vinter!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag fick resa i Thailand från Adlibris idag. Jag blir så sugen på att åka, vi ska försöka få tag på restresa i vinter. Annars får vi åka nästa år.
    Jag har läst din blogg länge men aldrig skrivit förr men nu ville jag tala om att jag tycker du gjort en jättefin Malee!

    SvaraRadera
  9. en jättefin BOK menar jag förstås!

    SvaraRadera
  10. Tack Fial! Snällt av dig att ta dig tid att kommentera och göra mig glad!

    SvaraRadera