måndag, september 08, 2008

Thailand lockar


Nu har jag varit gräsänka i en månad. Ute regnar det mest hela tiden och det blir kallare dag för dag. Börjar längta ner till Thailand nu! Till hundarna och Ging, till huset, värmen, massage, manikyr och långa middagssittningar.

Jag skulle inte ha något emot att spendera några dagar här - i en enkel bungalow på en folktom strand. Denna finns på en mycket liten strand på Koh Libong och kostar 400 baht natten. Dom har fem bungalower för uthyrning och en frivillig skola för muslimska tjejer. Dom blir superglada om du vill hjälpa dom med engelskan! Ett perfekt ställe för turisten som inte vill se andra turister. Det fanns inte en enda västerlänning mer än jag i området när jag hälsade på.

Undrar du över det politiska läget i Thailand just nu? Det händer inte så mycket för tillfället, det käbblas mest. Lovar att uppdatera om något viktigt händer.

9 kommentarer:

  1. wow, det där såg ju riktigt mysigt ut! Hur ska man hinna med att åka till alla ställen?

    SvaraRadera
  2. Man hinner allt man vill, om man vill det tillräckligt mycket.

    Ta med dig mor och kom till oss en vecka och åk sen på båtluffar-utflykt i Trangs övärld en vecka - perfekt semester! ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tjatar varje gång jag snackar med henne. Hon behöver lång tid att packa tror jag ;) Men det blir av, var så säker!

    SvaraRadera
  4. Ja det är inte konstigt att du längtar! Trots regnet är det skönt här. Luften är svalare o man kan andas.
    Inte så många turister o priserna är bättre.
    Alla säsonger har sin charm.

    Tänd lite ljus o mys i höstrusket, vettja!

    ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att du längtar efter Ging
    Jag känner mej ensam bara frugan är i tvättstugan.
    Kanske vi skall anlita dej för en vecka Ö luff, när det är Tempel marknad en vecka i Karon, öron bedövande musik, långt in på småtimmarna.
    Kan man ha med sig frugan på dom där Robinson Cruse öarna.

    SvaraRadera
  6. Långrygg, din mor kommer att ha väldens bästa packning så smånigom...

    Fam V, jag ska mysa - lovar!

    Pelle; försök med att följa med till tvättstugan ;-) Klart frugan kan åka med till öarna, varför inte?

    SvaraRadera
  7. Jag är bara i vägen. Jag brukar bära ned tvätten, sen säger hon hejdå. Fast ibland brukar jag gå ner och surra lite.
    Robinson hade ju Fredag så jag får väl ta med Onsdags nöjet då. Som den gamla damen sa: Idag är det onsdag!! om jag orkar sa gubben.

    SvaraRadera
  8. jag "slintade" på tangenten Pelle skall det vara i förra inslaget

    SvaraRadera
  9. hahaha - tur det bara är tisdag idag Pelle!

    SvaraRadera