tisdag, september 02, 2008

Reseråd Thailand


Jag får frågor både på mejl och i bloggen; Vågar jag åka till Thailand? Mitt otvetydiga svar är JA! Det kan tyckas märkligt när jag berättar om undantagslagar och visar bilder på blodiga demonstranter, men... oroligheterna märks inte i det thailändska vardagslivet.

Thailändarna tycker delvis detta är pinsamt och skojar bort det: "Nu kan jag inte ha gul tröja, då tror om att jag stöder PAD. Jag kan inte ha röd tröja, då tror dom jag stöder DAAD. Och nu marcherar folk i vita tröjor för att att visa stöd för regeringen i Ayutthaya! Jag har snart inga kläder att ha!"
Näää, det var inte Ging som sa så, han har i alla fall bara svarta kläder ;-) T.o.m. Dagens Eko rapporterar om samma mode-politik-problem i Bangkok.


Vad man inte ska göra: Håll er från Dusitområdet i Bangkok, undvik stora folksamlingar och prata inte politik med thailändare, framförallt på småtimmarna när alkoholnivån är hög!

Nu har det varit och kommer att vara si och så med transporter ett tag, men det lugnar ner sig på ett eller annat sätt snart. Bilden är från på Koh Sukorn i Trang där livet går sin stilla gång oavsett hur mycket de bråkar i Bangkok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar