fredag, augusti 29, 2008

Demonstranterna tvingade bort polisen!

Strax efter midnatt tvingade demonstranterna polisen att lämna området runt regeringshuset! 300 polismän förstes ut genom en port av demonstranter som marscherade hand i hand mot ordningsmakten. Får PAD göra precis vad dom vill, är regeringen rädd för att en sammandrabbning mellan polisen och PAD kommer att gå över styr?! Enligt uppgifter från det leende landet betalar nu PAD människor för att åka in till Bangkok och demonstrera på deras sida. Köpta röster var en av anledningarna till att Taksins parti förbjöds. Är det verkligen mer moraliskt försvarbart att köpa folks sympatier i demonstrationer? Dubbelmoralen skördar nya segrar...

Oh my Buddha, det är bäst jag går och lägger mig. Vi får se vad dom tagit sig till med imorgon.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Det verkar som att en tillräckligt stor plånbok kan ge en stor makt i det leende landet. Tur man inte har så mycket pengar så man behöver fundera över såna saker. Jag använder mina pengar i helt egoistiskt syfte till semestrar och hotellvistelser. När jag vill känna mig ung och morsk så kan jag alltid gå in hos dig och lyssna lite på Traste =). Å andra sidan fyller Michel Jackson 50 år idag så det drar ju ner lite.

    Trevlig helg, kram!

    SvaraRadera
  2. Åsa; Michael Jackosn 50 år, svårt att tänka sig atthan blir gammal! Å visst är Traste uppiggande ;-)

    Tyvärr har du alldeles rätt i makt kontra plånbok vad gäller Thailand!

    SvaraRadera