onsdag, juli 30, 2008

Till minne av en stor liten man


Åke Thambert var liten till växten men desto större i sin personlighet! Indiskas grundare var en man som kunde konsten att leva livet till fullo. Även om det tog tid och kraft att driva den växande Indiska-koncerneren tog han sig alltid tid att njuta. Han körde rally, sjöng opera och var inte minst en inspiratör för alla som kom i hans närhet.

Åke var något så ovanligt som en lika stor humanist som affärsman - människor var viktigare än pengar.

Vår familj hade förmånen att arbeta med Åke under många år, och kommer alltid att minnas honom med glädje. Han avled i söndags, 91 år ung - aktiv in i det sista. Våra tankar går till hans nära och kära, vila i frid käre Åke!




Läs vad andra bloggares skriver om ,

3 kommentarer:

  1. Jag läste en intervju med honom och han verkade vara väldigt trevlig. Tänk att bli så gammal och vara pigg hela tiden! Mitt deltagande till hans familj mvh Sophie

    SvaraRadera
  2. Och tänk vad han lämnar efter sig!
    Indiska är en mycket trevlig koncern där jag handlar flitigt! Bl a har jag många värmeljusstakar som jag medfört till kära Thailand för att gulla till uteplatserna.

    SvaraRadera
  3. Sophie; Ja att få bli gammal och vara frisk och klok är nåt att be om!

    Lotta, jag är också en mycket trogen kund som släpat ner en hel del till Thailand!

    SvaraRadera