lördag, mars 22, 2008

Lugnt på hemmaplan

När jag kom hem från min resa möttes jag av en stängd port och en mur runt huset! Det blev jättebra - det är så skönt på gården nu, man kan gå ut alldeles naken om man vill. Hundarna Jack och Mike var lagom imponerade och tyckte nog att det var roligare förr. Första dagarna var väluppfostrade Mike panikslagen på morgonkulan och ville ut - han ville inte göra sina behov här hemma...

Nu trivs både hundar och människor med nyordningen. I och med att vi fick mur blev det finaste, mest skuggade området i trädgården insynsskyddat. så vi flyttade hängmattan dit. Det blev så trivsamt att jag tror vi måste köpa en hängmatta till... Ging och jag spurtar mot hörnan varje eftermiddag ;-)

Folk frågar väldigt mycket om vädret nu. På prognoser ser det ut som om vi har regn och åska hela tiden. När det går mot den hetaste tiden skapas spänningar i atmosfären vilket syns på prognoser. Visst kan det åska - det gjorde det till exempel i går kväll. Himlen i fjärran lystes upp av blixtar, men det kom inte en regndroppe. Vi skulle gärna vilja ha en skur, det är HETT - klockan 18 igår kväll var det 34 grader! Svettigt!

10 kommentarer:

  1. Gå och köp en till hängmatta det vart ju urmysigt vid den befintliga. Och hur lugnt och avslappnat blir det inte nu när ni avskärmat er lite. Trevlig helg hälsar en förkyld Peter och en frisk Åsa, kram.

    SvaraRadera
  2. Va fint det blev!
    Ni har det bra nu Ni i denna påskatid, varmt och gott. Här hemma i Stockholm slirar vi runt på isskorpor och kåren letar sig in i varenda skrymsle av ullfettade lusekoftor och värmande Helly Hansen underställ.
    Men, jag tror att det är första gången på 95 år som påsken infaller så här tidigt och 150 år tills nästa gång. Så, snart sjunger staren i påskatid och allt är som vanligt.
    vi hörs!

    Lager

    SvaraRadera
  3. Vem vinner spurtningen ? hehe

    SvaraRadera
  4. Åsa, ska kolla om det finns en till så vi kan dubbelvila.

    Lager, Det blev verkligen jättebra och det funkar precis som vi trodde att det skulle - om inte bättre ;-)
    Vi börjar bli trött på varmt och gott nu... Hur gick det med din stackars sjuka bror? Mår han bra nu?

    Deas, Ging skulle vinna varje gång om han inte var en sån snäll man ;-)

    SvaraRadera
  5. Vill man det?

    Är det ut- eller insidan du visar oss. Snyggt var det hursomhelst.

    Vi är på gång att bygga lusthus bakom huset. Ny grind får vänta tills google behagar betala.

    SvaraRadera
  6. Guava; Vill man vad?

    Det är insidan, men det är snyggt utifrån också, bara lite mindre trädgård där ;-) Lusthus låter mysigt - är det gammaldags teakstil eller vad bygger ni?

    SvaraRadera
  7. Jag har sett den i verkligheten
    "Hängmattan" alltså, vågade inte prova, då har jag nog varit kvar där än, kan bekräfta, det är lika mysit som det ser ut, blommorna, doften, fågelsången,den svala luften fantastiskt

    SvaraRadera
  8. Pelle, vi tycker så också, att det är mysigt alltså :-) Du får prova hängmattan ett annat år.

    SvaraRadera
  9. Trevligt att man ser dina joggingskor i bilden, lite till vänster precis vid porten. För det är väl de som syns? ;o)

    SvaraRadera
  10. Kjell, det är nog du som ser skor överallt bara för att du har nya - det vet jag nog! Jag behöver inte köpa nya i år - har slitit väldigt lite på dom... men det ska bli nya krafttag när jag kommer hem, lovar!

    SvaraRadera