torsdag, mars 27, 2008

Lär av Pelle - Kommentera mera!

Får jag presentera en av mina idogaste bloggkommentatorer; Pelle - en man i sina bästa år som stora delar av vintern njuter av värmen, frun och det thailändska livet i Karon. Vi har bara känt varandra genom nätet - tills idag, då han och frun passade på att hälsa på mig och Ging efter en baddag i Nai Harn.

Idag på eftermiddagen seglade det in stora svarta och regntunga moln
på himlen. Så just nu sitter dom i bilen med Ging på väg över bergen, det kändes lite taskigt att låta dom stå vid vägkanten och vänta på bussen och Ging ÄR snäll :-)

Kvar här hemma är bara jag och Jack. Mike sitter fram i bilen bredvid Ging - det är dags för ett veterinärbesök. Det är någon spruta han behöver och sen är det någon parasit som gör att han tappat hår runt ett öga. Vi får hoppas han klara bilresan - sist han åkte bil blev han åksjuk, rejält åksjuk.

Jack är upprörd! Det är första gången hans storebror inte är med honom. Han piper, följer mig bakhasorna och tröstar sig med ett tuggben. Han tycker otroligt synd om sig själv just nu, stackars liten!


10 kommentarer:

  1. Tack för kaffet och pepparkakorna Marie
    Tack för den goda "läsken" och tack för "skjussen" Ging, synd att hunden blev åksjuk, Det var intressant att se i verkligheten
    vad vi lärt känna genom din blogg "Mysit" var ordet vilken underbar trädgård!
    Pelle

    SvaraRadera
  2. Hej dar nere!

    Det var som sagt ett tag sedan. Sa det ar snart dax for sverige for er? Om det blir en Sverige resa, sa lar det nog bli i slutet av aret. Jag skulle verkligen vilja fira Jul hemma i ar, men vi far se vad som hander.
    Ryggen ar battre nu, precis lagom till semestern!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Ser att ni reser omkring lite här
    i Thailand. Skulle bara vilja slå ett slag för Koh Samui lite bortglömt tycker jag

    http://www.lovelybar.se/
    blogg här http://lovelybar.spaces.live.com/
    MVH
    Kjell

    SvaraRadera
  4. Härensjö. Bra att ryggen är bättre - ha så kul på semestern!


    Kjell, hej och välkommen till oss. Du har helt rätt, har inte skrivit ett dyft om Samui på bloggen. Har inte varit dit på ett tag. Har däremot varit där en hel del förr, för att inte tala om Ging som jobbade på Samui under tre år. Han finns fortfarande kvar på bild hos Secret Garden ;-)
    http://www.thailandbooking.org/kohsamui/secretgarden/info.htm?on=&www=resaithailand.se
    Lycka till med din bar och bloggen! Vi ses på nätet - och om jag kommer till Samui (kanske nästa år) ses vi i baren -jag brukar vara i Lamai när jag är på Samui!

    SvaraRadera
  5. Gud så roligt. Hade jag vetat att du var så nära hade vi nog också tagit en tur ner från Patongs livliga puls. :0)

    SvaraRadera
  6. HEJ!!!
    HAR EN LITEN FRÅGA.. VET DU HUR MYCKE DET KOSTAR ATT KÖPA EN CYKEL I PHUKET, GAMMAL ELLER NY SPELAR INGEN SOM HELST ROLL, HUVUDSAKEN ÄR ATT DEN GÅR ATT CYKLA PÅ =)...
    HA DET BRA!

    SvaraRadera
  7. Pelle, hörde att Mike blev sjuk... igen! Det är ingen bilåkarhund! Hoppas han inte kräktes på er...

    Solgudinna, nästa gång... för ni kommer väl tillbaka till Thailand?

    Anonym: Det finns cyklar från 800 baht och uppåt. För runt 1000 baht (200 kronor) får du helt okej cykel. Big C rekommenderas.

    SvaraRadera
  8. okej!, tack så mycke för cykel hjälpen=)... då blir det att inhandla en cykel när man kommer ner o ska vara där i några månader...

    SvaraRadera
  9. Verkar kul att träffas på riktigt efter att ha lärt känna varandra på en blogg!

    Jag får väl ta in på Malee Garden nästa gång jag ska till dom trakterna ;)

    SvaraRadera
  10. Långrygg; klart du ska... Vi har två lägenheter, det går in många långryggar där ;-)

    SvaraRadera