tisdag, mars 18, 2008

Detta har hänt...


-Madam, långsvansbåten kostar 1000 baht. -Nej neeej, viskar hans kompis på thailändska, jag sa’ 1 200 till damen igår! -Jag talar thai. säger jag på thailändska. Båda bleknar. -Okej säger den ene, då kostar den 800 bara för dig!

-Jag vill åka på den här utflykten, vad kostar det? -700 baht, men fyra personer måste boka innan vi kör. -Men jag vill iväg - jag kan betala för fyra, säger jag.
-Nej Madam, gör inte det - sååå intressant är det inte. Spar dina pengar!

-Din bungalow är mycket privat. Vi har bara åtta och du har bara två grannar säger grabben stolt. Vad han glömde berätta var att dessa två grannar kunde se rakt in på min toa!

-Jag har Bingo! Säger den söta flickan med ett stort leende.
-Det var väl trevligt, säger jag. Men har du cigaretter? Det var det jag frågade efter. -Jaa - jag har Bingo, säger flickan - nu med ett stelare leende. Bingo visar sig vara en Malaysisk cigarettsort.


-Kan du köra moppe? Undrar uthyrar-damen bekymrat, vi har väldigt dåliga vägar. -Inga problem, har kört i tio år, säger jag. -Jaha, kan du visa mig lite?
-Jaså, du är rädd om mig, skojar jag. - Nää, moppen är ny säger damen barskt!

5 kommentarer:

  1. Den som rest, har alltid något att berätta, ser fram emot mera dråpliga händelser.

    SvaraRadera
  2. Pelle, det kommer mer. Fast stora delar av resan var otroligt lugn och missödes-befriad - för att vara jag ;-)

    Lotta, Tack!

    SvaraRadera
  3. Och visst är det pga att det är så här vi älskar Thailand....?

    SvaraRadera
  4. Visst är det så Lena! Thailand erbjuder inte bara vänlighet och solsken utan även unerhållning i vardgagen ;-)

    SvaraRadera