tisdag, mars 25, 2008

Båtar, chili och familjebesök

Undrar om dom har trängselskatt i Ban Krut? Hamnen ligger nedanför det läckra templet på berget, stanna till och kolla på alla fina båtar om du är i närheten.

Vi funderar en del på Svergie nu. Vad ska vi ta med hem? Det är dags att börja shoppa torkade chilifrukter, kroppsvårdsprodukter och annat. Känns som jag behöver(!) några par skor och en ny handväska också.

Första april kommer Ging far och styvmor ner från Bangkok - det är första gången de hälsar på hos oss. Det är även första gången de beöker Phuket och första gången de flyger - dom är väldigt förväntansfulla och lite nervösa för att flyga. Gings far kommer att vara husvakt åt oss under sommaren. Jag hoppas och tror att han kommer att trivas mycket bra. Ging och han är rätt lika, de ÄR uttrycket Sabai - med andra ord otroligt avslappnade ;-)

7 kommentarer:

  1. Hej Ging och Maleé!

    Vi bor i Bkk nu, jag bodde i Hua Hin innan. Vem vet, nästa gång kanske det blir Phuket?

    Ja, det är väldigt lätt att bli förvirrad i denna värmen!

    Så ni ska "hem" snart? Jag ska också hem om ett tag, vi får på svensk sommar ;)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Tack det samma till er i Paradiset. Här har vi snöstorm så gissa om jag längtar "hem" till Thailand och när jag kollar in dina härliga resebilder blir jag så sugen....
    Ha det bäst och hälsa Kärleken. Solkramar från Maria & Patrik

    SvaraRadera
  3. Det är ju omöjligt att inte tänka på ordet bankrutt. He he

    SvaraRadera
  4. Skicka över listan när den är klar. Jag har inte tid att tänka på listor :)
    Skippa huvådrsprodukter bara :)

    SvaraRadera
  5. Alla ska vi hem och njuta av den svenska sommaren! Vilka lyxlirare vi är Långrygg och Deas ;-)

    Maria, när kommer ni hit igen? I höst?

    Matildas fikarum, ja vet... jag har samma problem Ban Krut - Ban Krutt - Bankrutt!

    Deas, när åker du då? Och jag tror inte våra listor överensstämemr så bra - ska du hem och laga thaimat och spela trummor? Det är sånt vi har på våra (oskrivna) listor.

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att listor existerar i Thailand, inte för att jag tvivlade på dig. Här hemma sitter jag och snorar lite, jag som hade så långa listor till påsklovet, nu störs dessa av min snuva. På min lista stod bland anna "Plantera blomlådor och andra blommor" men jag tror att inspirationen snöade bort. Nu skall jag gå och ta mig lite varmt te och några skorpor. Vi ses snart, kram =)

    SvaraRadera
  7. Du tror väl inte JAG klarar mig utan listor ;-) Det är en del man måste fixa juuu! Krya på dig och låt blomlådorna vänta tills snön smält bort. Kram

    SvaraRadera