söndag, januari 20, 2008

Äventyret väntar - vi har semester!

Varje morgon när vi vaknar ligger det skräp på gården. Vi trodde att det blåst mycket. Men det har visat sig att Jack alltid är i städtagen. Han hämtar allt möjligt och samlar det hemma - så nu har han fått ett indiannamn: Strong wind!

Ging har packat, han måste ligga lite före i planeringen eftersom han spelar på Tai Pan ikväll. Jag packar ikväll - vi åker i morgon bitti. Fösta stopp är en km bort, hos kompisarna Janne & Helena som ska vara hundvakt åt Mike & Jack. Nästa stopp är lite längre bort, Bangkok. Där lånar vi en lägenhet av släkten - hämtar upp min mor och åker sedan till Ban Krut för att lata oss några dagar. Vi bor på Suan Ban Krut Beach Resort, ett favoritställe!


Sen åker vi til Khao Lak och Nang Thong Beach Resort. Jag och mor Gunbritt kommer tillbaka 30 januari. Ging måste åka hem en sväng för en söndags-spelning - så han får semestra, jobba och semestra igen!

Andra bloggar när dom är på resa - jag gör tvärtom! Jag avlägger rapporter om restaurangen där de kastar brinnande kycklingar, strandliv, tempel och utflykter när vi är tillbaka! Ha det så bra och sköt om er varhelst ni är i världen!

4 kommentarer:

  1. Ha en bra resa! Skall bli spännande att läsa rapporter sedan :)
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Ha nu en underbar ledighet
    med god mat, släkt och vänner!
    Kramkram Carina

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni har det skönt! Ser fram emot rapporter!

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara inte sluta titta på Jack. Han är såååå himla söt.

    SvaraRadera