onsdag, december 12, 2007

Ordlös onsdag - Lathund!

Titta på fler bilder hos Nejma i Marocko.

31 kommentarer:

  1. Sag ju nastan ut som mig det dar! :) jag lag nastan lika utslagen i sangen forra veckan efter en jobbig forkyldning som fortfarande inte har gett med sig.

    SvaraRadera
  2. Mmmm skönt det ser ut! Blir inspirerad. ;-)

    SvaraRadera
  3. Inte kan det väl vara sådan matte, sådan hund =)

    SvaraRadera
  4. Nej Åsa, det är sådan husse sådan hund :-D

    SvaraRadera
  5. Oj, första tanken var - det är ju min tik, det där - men sedan såg jag att det bara var väldigt likt henne.

    Vad är det för ras?

    SvaraRadera
  6. Det är en äkta thailändsk blandvovve :-) Vad är det för ras han är lik?

    SvaraRadera
  7. Jag funderar på hund. Men jag vill ha en äkta thaihund, inte en vägkorsning.

    Alltså en Bangkaeo eller en Thai Ridgeback.

    Får se vad som händer.

    Måste fråga maiden om lov...

    SvaraRadera
  8. Vägkorsningar är väl äkta thaihundar ;-)

    Bang Kaeow gillar jag - Panda var en sån. Men Panda var speciell, de är annars verkligen enmanshundar som vaktar de sina extremt mycket. Alltså, ingen social och lättdresserad hund.

    Att Panda var speciell är inget som jag säger bara för att han var vår. Alla, inklusive veterinärer och uppfödare sa att han var alldeles för trevlg för att vara en Bang Kaeow...

    SvaraRadera
  9. Sicken go vovve, den ställningen går då inte av för hackor den inte :-)
    Kramen Carina

    SvaraRadera
  10. Tänk om man fick vara det...

    En kollega till mig skickade en "lathund" (som ämne)via mail till eleverna, dom funderade vad hon menade med det - hade dom varit lata eller?? Dom hade aldrig hört uttrycket lathund om vissa "hjälpmedel".... hahaha!!

    SvaraRadera
  11. En riktig "gottegris"
    Kul bild och tolkning på temat;)

    SvaraRadera
  12. Wicka, har förstått att ordet lathund är på väg ut ur språket - synd tycker jag.

    Per, klarthan glänser. Husse tar väldigt god hand om sin hund. Matte kelar mest, med hund och husse ;-)

    SvaraRadera
  13. Vilket imponerande instrument på översta bilden.

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren hamnade i fel inlägg - men vad gör det - svarar här ändå!

    Det är en alldeles ny thailändsk gitarr, han hade hämtat den i Phuket stad samma dag. Instrumentet kallas pinn (vet ej hur det stavas) Den har tre strängar och låter mandolin-likt tycker jag. Tidigare har pinn bara haft två strängar men utvecklingen går framt - även på instrumentfronten.

    SvaraRadera
  15. Vad kul det ser ut när hon/han har bakbenen upp mot väggen. Eller är det bara som det ser ut

    SvaraRadera
  16. Det ser klart avslappnat ut. Kanske man skulle ta en stund på golvet.

    SvaraRadera
  17. Verkligen märklig ställning att vila i, men det ser rätt gött ut.

    SvaraRadera
  18. Tror jag böjer mig ner lite och kliar, kliar, kliar :-)
    Ser så go ut!

    SvaraRadera
  19. En riktig lathund ser det ut att
    vara :)Skön stil.
    http://langberg.wordpress.com

    SvaraRadera
  20. Haha, vilken sötis :)

    SvaraRadera
  21. Påminner om Moses (min hund). Han är också så vintertrött.

    SvaraRadera
  22. En bra rubrik på en talande bild. Det ser ju riktigt avslappat ut, härligt!

    SvaraRadera
  23. Hehe, det där skulle jag kalla för "slö, slapp och likgiltig". ;)
    Kanske inte det sista... men det är ju så man säger.

    SvaraRadera
  24. Det är inte konstigt att jag kom att tänka på "lathund" Lille Mike är verkligen lat, han ligger tom gärna ner och äter. Vila inomhus i luftkonditionering är bäst enligt Mike - gärna med baktassarna uppåt väggen.

    Solgudinna, tror nog inte att han, som din Moses, är vintertrött. Vi har ingen vinter på Phuket. Möjligen blir han trött av värmen ;-)

    SvaraRadera
  25. Tack för inbjudan till lek, men det är allt för långt bort för att det ska fungera, vilken fin och go kille du har!

    SvaraRadera
  26. Mmmm det ser skönt ut det där... *grin*

    SvaraRadera
  27. Hehe, ibland skulle man själv vilja lägga sig ner på golvet sådär och göra ingenting =)

    SvaraRadera