torsdag, oktober 25, 2007

Vackert väder...

Även busväder kan vara vackert väder, när man ser det genom en bilruta. Jag skrev i morse "jag anar blå himmel". Och blått blev det - i en hel kvart! Jag hann hämta moppen, sen startade regnandet igen.

Hoppas inte alltför många korttidsturister är här den här veckan, blir dom bruna beror det nog på rost och inte solsken!

Till vänster ser du veckans mest nödvändiga plagg, den regnskyddande capen. En fyrkant i plast med huva. Den finns i allsköns färger och kvaliteter och är fullständigt ovärderlig för den som spenderar tid här i monsunregnens tid!

God natt från Phuket - i morgon vill jag vakna till strålande sol - eller åtminstone uppehållsväder!

5 kommentarer:

  1. Hej, tack för tipset ang permalinkar. Jag provar detta i frotsättningen! Ha en bra dag ;)

    SvaraRadera
  2. Ingen orsak, det var så lite. Jag hjälpte dessutom mig själv :-)

    SvaraRadera
  3. Godmorgon och välkommen till en dag med blå himmel(det kanske funkar). Själv närmar vi oss en helg med ostadigt väder. Men vad spelar väl väder för roll egentligen;), livet är ju som det är i alla fall. Trevlig helg, kram

    SvaraRadera
  4. Busväder är inte så kul... men du fick en rolig bild (den med färgerna)! :)

    SvaraRadera
  5. Man får roa sig bäst man kan när man är inregnad :-)

    Snart är nog lågtrycket borta, idag känns luften annorlunda och det är blått på halva himlen! Hoppas, hoppas...

    SvaraRadera