torsdag, oktober 18, 2007

Njutning på topp

I söndags hade vi en fantastisk dag. En sen och lång lunch intogs där förra inläggets vattenmelonshake-bild togs - Promthep Cape Restaurant. Stället är urmysigt med grönskande trädgård där växterna är försedda med små skyltar så man vet vad man tittar på! Ging smackade lyriskt över sin Hommock, en foliebakad skaldjursblandning. Själv tömde jag nästan hela den Hot Pot du ser på bilden - visst ser det läckert ut? Det var det också!
Efter långlunchen tog jag fotskrubbning med efterföljande fotmassage. Ging tog två timmars massage. Enligt honom och massörerna ska en thaimassage pågå minst två timmar för att göra maximal nytta! Själv blir jag lätt rastlös när jag tar två timmarsvarianten.

Lata dagen inföll i söndags, vad har hänt sen dess tro? Jaaa, tiden går lika fort här och nu som hemma i Sverige i somras, jag vet knappt! Men det är en massa grejer som kräver uppmärksamhet på Maleé Garden. Roliga saker - har varit på många shoppingturer :-)

Har äntligen varit på Jung Ceylon. Vilket ställe! Det finns hur mycket som helst. Min favorit är undervåningen på ett av husen där massor med thailändskt hantverk trängs; träarbeten, konst, textlier och dylikt. Sidenkuddforal kostar 100 baht per styck - prutat och klart - det gillar jag. Tycker inte om att hålla på att dividera om priset ideligen.

11 kommentarer:

  1. Vad härligt med lite fotbehandling. Det längtar jag efter (här i Sverige har man liksom inte riktigt råd att unna sig det var och varannan dag direkt...).

    Nedersta våningen i Jung Ceylon är också vår favvo-våning. Helt OK priser och kuddöverdragen är faktiskt riktigt fina. Sedan är det lite mysig stämning där med små massage-ställen och rökelse lite här och var.
    /Cotton-Johanna

    SvaraRadera
  2. Ville vara först med en kommentar,så ropar hustrun "har du skakat mattorna" vilket god lunch och vilket "nice" ställe, hustrun fick sin första pension idag, här är det "gröt i köket"
    Ingen massage
    man längtar

    SvaraRadera
  3. Jäklar så gott det ser ut med maten, mumsfilibabba!
    Håller med Ging, 2 timmars massage ska det vara, jag kan verkligen slappna av när jag ligger där, har hänt att jag somnat några gånger till och med. Skoj att inreda och greja i nya husen kan jag tro, och med de priserna blir det ju inte tristare precis! Kram Carina

    SvaraRadera
  4. cotton, ja jag trodde inte ett shoppingkomplex av den digniteten kunde va så mysigt! Och fötter, en timme filande plus en timme masssage kostar 80:- DET kan man kosta på sig :-)

    Pelle; man vinner inget om man kommenterar först - så skaka mattorna åt frun du ;-) Gratulera henne till pensionen från mig.

    Carina; Att du var en sån avslappnad kvinna!? Ging somnar för det mesta, inte jag. Det är kul att shoppa tull hus här - Jättekul :-D

    SvaraRadera
  5. Kul och se att du är tillbaks, vi får se var vi hamnar i år förutom koh chang förstås, för att kanske boka det minsta hotellet i phuket:)

    mvh b-tung/björn

    SvaraRadera
  6. Det skulle vara skoj om ni kom B-tung! Då kan ni ju också ta en tur till vår mys-pys-restaurang på toppen!

    SvaraRadera
  7. Hammocken är bara så god..visste du att det är Kambodjas nationalrätt..där heter den dock amok..

    amok är ju annars en benämning på en helgalen person i Malaysia..

    välkommen åter förresten

    SvaraRadera
  8. Hej dar och valkommen tillbaka till Thailand. Har haft fullt upp de senaste veckorna,som du kan se pa min blogg, sa jag har inte hunnit med att kika in forran nu.

    Maten sa smaskens ut!

    SvaraRadera
  9. Fotavtryck & Härensjö, tack! det känns skönt att vara här igen.

    Fotavtryck, nix det visste jag inte. Inte heller om amok och Malaysia... men att löpa amok i Sverige känner jag till iaf .-)

    Härensjö, vilken semester ni haft, är lite lätt avundsjuk :-)

    SvaraRadera
  10. Morsning från ett ljummet Sverige. Här knallar allt på i sin jämna lunk. Skämt och sido här har inte varit särskilt lugnt någon gång. Tänka sig att svärfar vill ha resesällskap till varmare breddgrader;) det är långt kvar dit, men vem i hela världen bränner två Thailandsresor på ett halvår. Då vill jag ha en fruktshake i trevligt sällskap, kramar från oss i Sunnersta.

    SvaraRadera
  11. Jag håller nog med dig om massagen. Det börjar liksom killa av rastlöshet efter en timme. Men ändå är det ju sååå skönt med massagen.

    Kramar från ett regnigt och blåsigt Island. Fast det är jätteskönt att ta det lugnt inne också.

    SvaraRadera