tisdag, oktober 23, 2007

Grön renovering

När vi alla fall har Suk grävandes på Maleé Garden var det lika bra och låna över honom hem.

För fem år sedan anlade Suk vår trädgård och det har stundom varit lite si och så med underhållet. Vi har haft en del trädgårdsmästare som kommit och gått. Snålheten bedrog väl visheten lite grann...


Suk erbjöd sig nämligen att sköta trädgården från början. Men då han är en av Phukets främsta trädgårdsmästare så kostar han en del också. Så jag har använt lokala förmågor, och stundom lokala oförmågor!

Men nu ska här renoveras - han började med att ta ned våra spretiga spökbananplantor på framsidan som verkligen sett spöklika ut på slutet - vi har fler så spökena behöver inte känna sig bostadslösa. Sen ska han fixa till lite här och där så vår vackra oas blir ännu vackrare! Oh va jag älskar blommor och oh va jag älskar folk som vet vad dom sysslar med - som Suk!

1 kommentar:

  1. Själv håller jag på att lägga igen våra rabatter för att istället göra gräsmattor även där. Pallar inte med alla jäkla sniglar så nu har jag fått nog, här ska de inte hitta något att äta iallafall!
    Men en och annan palm skulle jag inte ha något emot, heller inte egenodlade bananer på tomten!
    Kramkram Carina

    SvaraRadera