onsdag, september 26, 2007

Skriv på för Burma!


Bloggarkamraten
Per som lämnar fotavtryck i Thailand länkar till en sida där du kan skriva på en petition för att stödja människornas kamp för ett friare Burma. Jag har redan skrivit på - gör det du också: HÄR!

Detta är vad du skriver under:
"
To Chinese President Hu Jintao and the UN Security Council: We stand alongside the citizens of Burma in their peaceful protests. We urge you to oppose a violent crackdown on the demonstrators, and to support genuine reconciliation and democracy in Burma. We pledge to hold you accountable for any further bloodshed."

Bilden är lånad från The Nations blog Burma Watch

4 kommentarer:

  1. Heja, heja! Jag har också skrivit på.
    Dessutom är de så fina i sin röd-oranga klädsel. Gör liksom ett härligt manifestations-intryck.
    Och nunnorna har ju rosa färg.

    Jag tycker de är så modiga!

    /Cotton-Johanna

    SvaraRadera
  2. Ja visst är dom modiga! Är full av respekt, undrar om man skulla vara så modig om man var uppvuxen i Burma?

    Ang klädseln, jag får hela tiden Flickorna i Småland i huvudet: På lingonröda tuvor och på villande mo där furuskogen står och susar susilull och susiulooo ;-)

    SvaraRadera
  3. Klart att man skriver på,
    detta vill jag hjälpa till med!

    SvaraRadera
  4. Nu har jag också skrivit på!

    SvaraRadera