söndag, september 09, 2007

Nedräkningen har börjat

Nu när det bara är regntunga skyar därute börjar min Thailandslängtan att vakna. Den 5 oktober styr vi kosan tillbaka till Phuket igen - det är ju snart! Även Ging tycker att det är okej i år, i fjol ville han absolut inte åka tillbaka!

Jag vill hem till det vilsamma livet. Vill ta manikyr och pedikyr, basta, njuta av en massage och läsa böcker. Håller på att köpa på mig böcker inför övervintringen nu. Böcker som jag skickar i en låda ner, det blir alldeles för många kilo för att bära. Något annat som står på min fixa-lista är att köpa en kaffebryggare. Det kan man faktiskt hitta billigare i Sverige.

Något som jag också saknar är restauranglivet, att sitta timme efter timme på en utomhusrestaurang med mat, öl och vänner! Gärna däruppe där bilden är tagen, på toppen av Promthep Cape.

9 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart, jag vill också! Det är inte länge kvar här i höstrusket för er, håll ut.

    SvaraRadera
  2. Men oj, det är ju snart ni reser iväg då till varmare breddgrader!
    Måste ju vara unerbart att få sticka iväg nu när hösten närmar sig med stormsteg!
    Skulle då inte vara helt fel vill jag lova. Denna vinern blir det ingen Thailandsresa för vår del, men nästa bär det iväg igen :-)
    Kramis Carina

    SvaraRadera
  3. Det ska bli väldigt skönt, regnet utanför är trist och rätt kallt!

    Förr eller senare kommer du också Åsa.

    Carina, ni har ju nytt hus - ni får mysa i det i vinter.

    SvaraRadera
  4. oa, oa, oa,( jag håller för öronen,eller ögonen rättare sagt! )Jag vill oxå ta manikyr,pedikyr och massage!Gärna hos "vår" massös i Kamala, där man kan hälsa på lilla bebisen Dom!!Tyvärr vet jag inte när jag får åka tillbaka till Thailand, men tillbaka ska jag!Vi var där dec-06, så det är ett tag sedan!!Jag får nöja mig med att läsa om vad du och Ging gör om dagarna därborta! Há det så bra!
    Kram Lena_c

    SvaraRadera
  5. Du får så gärna följa med oss på resan. Just nu är det extra kul att veta att vi snart åker, attans va det skvalar utanför fönstret!

    SvaraRadera
  6. Så du skall tillbaka redan nu. Man märker att tiden går. Vi kom ju ungefär samtidigt till Sverige denna gång, jag vart kvar.

    Attans osis att vi missar varandra här i Sverige. Jag hade verkligen sett fram mot att träffa dig även om det kanske inte verkar som jag ansträng mig tillräckligt.

    Ha en bra resa så följer jag dig över bloggen istället!

    SvaraRadera
  7. Nille, denna sommar har gått i expressfart - jag vet inte var den tog vägen! Vi provar igen nästa sommar, för ni är väl kvar då?!

    SvaraRadera
  8. Med mig kan man aldrig vara säker :)

    SvaraRadera
  9. Tröttnar du tok-snabbt på Sverige kan ni ju komma och hälsa på oss på Phuket redan i vinter :-)

    SvaraRadera