fredag, augusti 17, 2007

Politiskt rävspel

Taksin har i ett uttalande sagt: CNS håller på och bråkar om och med honom just nu så att folk slutar stödja honom. Militärregeringen vill ju absolut inte att folk röstar nej till den nya konstitionen nu på söndag, vilket de som stöder Taksin förespråkar.
Tänk - det tror jag med! När det gäller det politiska rävspelet i Thailand är dom alla lika goda kålsupare! På söndag ska det avgöras - vad tror ni? Kommer författningsförslaget att godtas eller förkastas? Jag har helt ärligt ingen aning!

Tillägg måndag 20 augusti: Nu har Thailand en ny författning. Igen.

6 kommentarer:

  1. Hejsan svejsan! Nu skall jag g�ra som du gjorde p� din onsdagsbild, fast jag skall f�rs�ka h�lla n�san utanf�r. Ny annons, uts�kt f�r m�nniskor som mig, som inte gillar att handla. Tur har �ven jag f�rst�r jag som inte �r f�dd i Thailand, jag har inte heller direkt asiatisk storlek.
    Trevlig helg! Kram fr�n Sunnersta!

    SvaraRadera
  2. Hej Malee. Du, mina tre veckor i Sverige bara svischade i väg. Jag tänkte sms:a dig, men jag hade bara ett thainr. Antog att det inte funkade. Men vi gör väl som du sa, vi ses när vi ses. Jag frågade Sn om vi inte skulle boka in ett par veckor i er Garden. Men han såg rätt förtvivlad ut när han nämnde flygtiden. Så det behövs mer tid för övertalning kan jag tro. Ha det superbra!!

    SvaraRadera
  3. Thaipolitik är inte riktigt min "bag" får jag väl erkänna!
    Öl däremot älskar jag ju vilket
    även sniglar gör. I våras när vi bodde i vår vagn´hemma hos kompisar så hade vi ställt ner tomma burkar på gräsmattan vilket visade sig vara en snigelmagnet!
    Kryllade av dem överallt, i burkarna, på burkarna och runt burkarna, blääääää!!
    Kramis Carina

    SvaraRadera
  4. Fotavtryck, nu krockade din kommentar med mitt tillägg i inlägget tror jag. Visst kommer dom att godkänns det. Konstigt vore det annars med tanke på valmöjligheterna...

    SvaraRadera
  5. Åsa, vem har ätit upp dina bokstväver? Skål i efterskott!

    Eva, tiden bara svishar iväg hela tiden!!! Och nej, mitt thainummer funkar inte här, bara i Thailand

    Carina, Du ser, sniglar har bra smak men dom är inte så smarta... när jag hade hus i Hälsingland brukare jag ställa ut fat med öl - då blev det mass-självmord bland de törstiga sniglarna!

    SvaraRadera