fredag, april 20, 2007

Myrornas krig

Visst är han söt den lilla ödlan? Han är en av våra nya kompisar i trädgården. Tidigare har vi haft någon här då och då, men nu har vi många. Det har en helt naturlig förklaring. Ödlor gillar myror - och myror har vi haft gott om ett tag.

Ett gäng tog sig in i sovrummet och hade fest på min mage! När jag vaknade kliade det som attan och jag var alldeles rödprickig. Räknade till 35 bett innan jag gav upp och hämtade salva istället! Efter myrattacken strödde Ging ut anti-myrmedel runt huset så nu kryllar dom runt som ett ödle-smörgåsbord i trädgården istället.
Hazy Dizzy-killarna kom och hälsade på oss i tisdags. Vi tänkte åka till Rock City kvällen efter, men jag blev klen. Jag fick i mig en liten (k)räka till lunch och var inte så pigg och social efter det. Det var dock en kort attack, redan dagen efter var jag normal-energisk (nästan i alla fall). Men då hade killarna redan åkt hem, trist!

7 kommentarer:

  1. Hmm. Det är sjukt. Jag bor på 43.e våningen här i Bangkok. Och det kryper myror här ibland om man tappat nått sött. Som att klättra mount everest för oss eller nått för att hitta lite mat.

    SvaraRadera
  2. Häftig ödla... Vi har också myror (om det nu är någon tröst) Dessvärre är det sämre med ödlor. Så här är det bara MYRR som gäller.

    SvaraRadera
  3. Jag är övertygad om att Thailändska myror är utomdjordiska. Jag har dragit den slutsatsen eftersom det ser ut som om att de helt enkelt föds på den plats där föda finnes.

    SvaraRadera
  4. Myror är otroliga! Jag tror det sitter en övermyra och trummar ut: "1000 myror till köksgolvet hos Maleé - där finns en brödsmula. 500 myror till västra hörnet i samma hus - där finns en aning ost! Go - go - go!"

    Men dom kunde väl låta bli min mage tycker jag :-(

    SvaraRadera
  5. Usch och fyyyy, hatar dessa myror,myrbett är då inte att leka med, gör ju skitont.
    Hellre ödlor än myror om jag nu måste välja!
    Kramen Carina

    SvaraRadera
  6. Ödlor gillar jag - inte myror!

    SvaraRadera
  7. Ödlor se bara snälla och söta ut, dessutom äter de farliga insekter.

    SvaraRadera