måndag, april 02, 2007

Färdigtrummat i Khao Lak

Efter en intensiv helg i festens tecken har jag fått hem maken. Vi var tolv personer som hälsade på i Khao Lak och gjorde vårt bästa för att tömma baren :-) Kul - men tröttande.

Hemfärden gick över Phuket stad där vi lämnade av
gitarristen Lung och hans bohag. Vår chaufför hade en körteknisk egenhet jag aldrig träffat på förr. Varje korsning där han körde rakt fram i slog han på varningsblinkers! Förutom det körde han rätt bra och sent på eftermiddagen var vi och de flesta av Gings alla prylar hemma. Vi måste upp och hämta lite mer trumgrejer om en vecka eller två.

Idag vilar kärleken i soffan i vårt luftkonditionerade hus. Ute är det hett som attan och Ging är ingen stor älskare av värme.

14 kommentarer:

  1. Då önskar jag Ging en riktigt djävlig sommar då! :)

    SvaraRadera
  2. Rätt kul att en thailändare inte gillar värme. Då lär han väl trivas i Sverige då, om det nu inte blir en så het sommar som de förutspått (varmare än förra året).

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni hinner landa innan det är dags att i flygande fläng byta land. Det känns skönt att fler människor här på jorden inte är överförtjusta i värmen, men vem har påstått att det inte är minst lika trevligt i skuggan (luftkonditioneringen) med en god bok och något läskande. Ha det bra! Kram från en som inte heller gillar värme men som haft turen att födas i norden:

    SvaraRadera
  4. Blir det varmare än i fjol går nog Ging i strejk :-)

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas på varmare än i fjol, för jag ska ju hem i sommar. Vill inte frysa.

    Hur varmt var det i fjol?

    SvaraRadera
  6. Hoppas nån svensk tempetur- och väderintresserad ser din fråga. Jag har aldrig nån koll på hur varmt det är - men det var varmt nog. Man behövde sällan kofta ens på kvällen.

    SvaraRadera
  7. Då hoppas jag det blir minst lika varmt som förra året, för jag har ingen kofta.

    SvaraRadera
  8. Chauffören måste vara Bangkokian åtminstone för här uppe är det en regel snarare än ett undantag att man slår på varningsblinkers i en korsning. För att visa att man skall rakt fram liksom...

    SvaraRadera
  9. När jag påpekade varningsblinkandet för Ging (som är från Bangkok) sa han också att det var inget konstigt - det gjorde han ofta också när han skulle rakt fram i korsning!

    Så antingen har jag sovit i alla korsningar eller också är det Bankokiansk körstil. Knäppt är det hur som helst :-)

    SvaraRadera
  10. Det är väl inte knäppt. Helt ologiskt logiskt.
    Ska du till vänster blinkar du åt vänster.
    Ska du till höger blinkar du åt höger.
    Ska du varken till höger eller till vänster, då blinkar du åt båda hållen.
    Annars kan de ju tro att du ska svänga, men du glömde blinka.
    Då smäller det.
    Det är väl självklart... eh...

    SvaraRadera
  11. Självklart - oooh så logiskt... öööh!
    Har meddelat Ging att han får inte vara så logisk när han kör i Sverige ;-)

    SvaraRadera
  12. Om det är så man kör i Bankok men det inte är så i övriga Thiland. Varför kan man då inte köra annorlunda i Bollnäs jämfört med resten av Sverige? Kanske något att praktisera i Schenstömsrondellen? Ging kan bli vår inspirationskälla.
    Trevlig Påsk! Många påskpussar från Sunnersta.

    SvaraRadera
  13. Rondeller och thailändare funkar inte alls. Alla ska in innan de som redan är inne får komma ut.

    Så de har tagit bort nästan alla, iaf i Bangkok. De som finns kvar har rödljus för att släppa ut och in bilister.

    Thailändare är för övrigt inte de enda som har rondellproblem. Kommer ihåg en gång när jag var liten, i Luleå. Jo, jag bodde där då. När jag var liten.

    Där finns det en jättestor rondell, med en kulle i mitten. Den var jättestor när jag var jätteliten iaf. Vet inte hur den egentliga storleken är.

    Iaf, där var det en gång en norrman som höll på att backa in i oss. Han missade avfarten och fattade inte att man bör köra ett varv till då. INTE backa.

    SvaraRadera
  14. Ja Ging kan säkert tillföra något till Bollnäsiskt körsätt. Han och norrmännen :-)

    Fast nu kör inte Ging thailändskt alls, han kör nämligen bra. Och Åsa, han kan backa med släpvagn ;-)

    SvaraRadera