måndag, februari 26, 2007

Tack för ert stöd

Det har varit en riktigt jävlig helg, men det känns lite bättre nu. Det är egentligen konstigt att Panda hann bli så viktig, vi hade honom bara i en månad!

När de slutade spela fredag natt släpper Ging ut Panda - de ska åka och äta. Ging stoppas av en italienare som vill tacka för musiken. Panda tar tillfället i akt och springer iväg. Klockan två på natten i Khao Lak är det aldrig någon trafik, men just då kommer en bil jättefort. Bilen kör på Panda och fortsätter som om inget har hänt. Ging springer fram, valpen tittar på honom, viftar på svansen och somnar in. Nu vilar Panda i vår trädgård.

15 kommentarer:

  1. Hej!
    Brukar gå in varje dag o läsa din blogg!I helgen hann jag inte, och när jag nu kollar så fick jag en chock!! Stackars Panda och stackars er!!Även om ni bara haft honom en månad så är det jobbigt i alla fall när något sån´t här händer!Vi hade begravning i trädgården för bara 1 vecka sen!Kattunge 7 månader!
    Kram Lena_c

    SvaraRadera
  2. Jag saknar min egen hund,vi var tvungna att ta bort henne för ca 1 1/2 månad sedan p.ga hon blev för gammal och fick följdsjukdomar.Det är inte förrens de är bort som man kan sakna de tillräckligt mycket.

    /super_0

    SvaraRadera
  3. Usch, vad jobbigt! vet oxa hur det ar. Det galler att komma ihag alla de underbara stunder. Sa typiskt att bilen inte ens stannade. Vi hade en liknande situation har. Grannes hund lag ute pa en liten sido gata nar en bil bara korde over hunden. Bilen stanade inte, men som tur var han nagon se bilen och visste vem det var. Behover la inte saga att det blev en sju jakla liv.

    SvaraRadera
  4. Jag gråter en tår för honom, men han mår säkert bra nu...Han skuttar nog omkring bland molnen just nu och leker med de andra ängla-hundarna!

    SvaraRadera
  5. Jag säger som Sandra: Nu skuttar Panda runt och biter sönder Sankte Pers nycklar.

    Ging säger: Panda var nog nästan klar som hund, han är nog klar för att bli människa i nästa liv!

    Det är nästan så jag gillar min makes sätt att tänka mer än mitt eget!

    Alla blogg-vänner har varit alldeles fantastiska på att ge stöd - det hjälper och värmer en gråtmild icke-matte!

    SvaraRadera
  6. Hej
    Det var tråkigt å höra! Panda ser ut å ha varit ett riktigt litet charmtroll. Det är hårt att mista en vän även om de bara funnits en kort tid. Jag vet för jag grät floder över Kevins dinosaurie(en fulfin liten salamander), och den gick det inte ens att gosa med.
    Många kramar från Annika Björklin och övriga familjemedlemmar.

    SvaraRadera
  7. Frugan har haft ett antal hundar men ofta blir dom inte så gamla p.g.r av att huset (i thailand) ligger nära en väg.Sista hunden skulle va bunden för det mesta men hennes pappa tyckte synd om den släppte lös den rätt ofta. Några veckor efter vi kom hem berättade hennes mor att nu var Leo död av bil.
    Mvh /Jesper

    SvaraRadera
  8. Provar igen..kunde inte lämna medelande igår../Kalle

    SvaraRadera
  9. Nu gick det..Gjorde väll något fel som vanligt..
    Först vill jag beklaga er sorg..Aldrig kul att mista någon nära eller kär..
    Sedan kommer nästa kommentar..Du (Ni) lever ju precis som jag skulle vilja göra..Och kommer att göra om några år..*L*
    åker ner till Phuket för att titta efter en bostad nu den 13/3..
    Bara 2 veckor men alltid något..

    kommer att fortsätta smyga in här och titta lite
    Kramar ifrån Sveriga och kalle
    www.doguehills.se

    SvaraRadera
  10. Kalle, du behöver inte smyga :-) Välkommen till oss - både när det är glatt och sorgligt. Men vad ska ni göra med alla hundar om ni flyttar hit?

    Annika, det gör detsamma vad det är man har för djur. Ledsen blir man iaf, det är nåt levande som man levt tillsammans med. Hälsa alla i familjen från mig och Ging. Ging hälsar speciellt till sin elev, han pratar om Emil ibland, Emil number 2 som han kallar honom :-)

    Isaan-mannen; man kanske inte ska ha djur över huvud taget. Fast det vore inte kul heller. Tips till er andra. Om ni vill se hur livet på landet i nordöstra Thailand är, hälsa på han blogg. Mycket kul och intressant!

    SvaraRadera
  11. Sorgligt med er lille Panda.
    Vi tänker på er.
    Kram från Helena, Carro och Johanna.

    SvaraRadera
  12. Tack! Vi ses väl i sommar? Vi borde ha revansch i fotbollsspel, eller när jag tänker närmare efter... det borde vi nog inte :-)

    SvaraRadera
  13. Vi ses självklart till sommaren. Syster har ju bjudit på FEST. Och sedan blir det väl någon "fika"!!
    Fotbollsspel verkar ju inte vara vår starka sida, men det är ju det "enda" vi inte klarar av eller hur?? Hälsa till Ging och ha det jättebra i sol och värme.
    Här regnar det lite så det är bara slask.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Usch, vad tråkigt! Såg detta först idag, Panda som var så söt.
    Har själv en liten hund, dom blir ju som bebisar i familjen. Verkligen ledsamt.
    hälsn. Japunica

    SvaraRadera
  15. Panda var nog för söt, det känns fortfarande ledsamt för precis som du säger, dom blir som bebisar för en.

    SvaraRadera