onsdag, februari 28, 2007

Grodor i trädgård och politik

När jag greppade kvasten kände jag något slemmigt på min hand. En groda hade flyttat in. Det tog jag som ett tecken att jag inte behövde städa trädgår’n!

På den politiska arenan fortsätter stöket och bråket. De säger inte direkt några grodor, det pratas mest runt. Jag har inte rapporterat så mycket på sistone, har av förståliga skäl haft tankarna på annat håll. Här kommer en kort resumé:

Regeringen varnar för nya attacker på Bangkok. Taksin och hans fru kommer att åtalas för skumma markaffärer. Ledaren för Taksins parti kommer att åtalas för att pratat politik i Isaan. Regeringen tvekar om de kan hålla val när de lovat, det vill säga i oktober. Kuppgeneralen vill köpa tillbaka det satellit-företag Taksin-koncernen sålde utan att betala skatt, men det verkar inte regeringen vilja. Sen bråkas det om en tv-kanal som påstås vara stödd av Taksin. Just nu meddelar finansministern, tillika vice premiärministern att han avgår på grund av att "vissa ministrar favoriserar viss media"?

Väntar på att Ging ska vakna. Just nu har han ingen lust att vara i Khao Lak så han kör fyra timmar fram och tillbaka till jobbet varje dag.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder, du är rena naturfotografen. Hälsningar Lena_P

    SvaraRadera
  2. Tack, det är ingen konst när fotoobjektet snällt sitter kvar och väntar i sin kvast medans man hämtar kameran .-)

    SvaraRadera