fredag, februari 16, 2007

Min hjälte och räddare


Sällan har jag suttit så förväntansfullt vid telefonen och väntat på att en man ska ringa som denna vecka! Och det med min makes fulla stöd - han har längtat efter mannnen lika mycket som jag.

Ging har nämligen skött kommunikationerna med TOT, Telephone Organization of Thailand. Varje dag har han ringt och bönat, bett och skällt om vartannat. Inget har hjälpt.

Telefonissan har lugnt, sakligt och helt ointresserat meddelat att bara för att en telefonlinje inte fungerar kommer inte reparatören(!) Han kommer så småningom, men när vet man inte.

Reparatören ringde i morse och sa’: "Today we come, check phone - sure - sure!" De kom, lyssnade på linan och åkte igen. Sprang ut - blev rädd att dom tänke lämna mig utan kontakt med yttervärlden igen. Men han sa bara: "This line good, somewhere else bad. I come back later".

Tack och lov gjorde han det. Herre min je va’ beroende jag är av Internet! Nu kan jag tillfredställa mitt uppdämda bloggbehov - så vi hörs snart igen!

4 kommentarer:

  1. Kul att se dig på nätet igen!! Det lär finnas bot mot internetberoende...

    http://www.internet-beroende.se/

    ;-))

    SvaraRadera
  2. Hehehe... riktigt Så illa är det nog inte :-)

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka. Det känns inte riktigt bra när det är tyst från din sida.

    SvaraRadera
  4. Tack. Det är inge’ kul att va tyst heller :-) Jag blir orolig när du är tyst oxå! Vi är bloggslavar båda två - bäst vi trälar på!

    SvaraRadera