fredag, oktober 27, 2006

Svenska skador & thailändska militärer


Dennis har just checkat ut från Gävle sjukhus! Syrrans yngste son sportade till sig en spricka i lårbenet under en ishockeymatch! Han slapp operation då skadan såg snygg(?) ut och "plastades" istället för att gipsas som den idrottman han är. Cirka sex veckor får han behålla gipset, f’låt plasten. Vi håller tummarna för att du läker ihop rekordsnabbt Dennis!

I Thailand har kuppmakar-generalen Sonthi gått ut i presssen och bett folket att ha tålamod. Han känner sig pressad av att alla vill veta hur pass korrumperad den utsparkade premiärministern Taksin var. Det var trots allt den, enligt militären, stora korruptionen som ledde till att de ansåg sig tvungna att ta över styret av landet. Nu har de inte kunnat styrka några korruptionsanklagelser än - ooops - men det beror enligt generalen på att Taksin gömt bevisen i en mörk vrå(!). General Sonthi medger att han förstår folkets känslor. Han brukar minsann också känna sig otålig då hans favoritlag i fotboll inte spelar bra. Då vill han hoppa in och hjälpa till på plan - sa’ nån att politik och sport inte hör ihop?!

Andra "skojiga" nyheter är att man varnar för krokodiler på rymmen utanför Bangkok!

På hemmaplan är det lugnt. Ging packade bilen full med trumgrejer igår och åkte - så nu är jag officiellt gräsänka. Det vet även A som ringde och bjöd in sig själv på kaffe under eftermiddagen så jag inte skulle känna mig ensam. Nu blir jag inte gräsänka så länge - Ging kommer hem redan i morgon kväll! Men han måste åka tillbaka redan på måndag, han börjar spela då. Hoppas jag har tid att följa med upp

1 kommentar:

  1. Från: Dennis den 06/10/27 12:02
    Det hoppas jag oxå.
    Det här kommer att bli
    skittråkiga veckor.
    Dennis

    Från: Johan den 06/10/27 14:12
    Ja det ser ju trevligt ut. Är det bara Thaivänner som är välkommna? Kan inte påminna mig om att det inbjudits till unitkalas med tillhörande ateraljer ;-).
    Tack för den fina hälsningen i boken.
    PS Hälsa Ging.

    Från: BM/Malee den 06/10/27 16:59
    Johan; är du ingen thaivän? Man behöver ju inte va född här för att vara det :-) Kommer du nåt?
    Till Dennis: Läs en bok vettja - jag vet du har åtminstone en om Thailand!

    Från: michael harensjo ( länk ) den 06/10/27 19:41
    Skoj att lasa om vad som hander dar nere. Jag sjalv befinner mig i Korat.

    Från: Mattias den 06/10/28 08:13
    Jag anlander pa mandag... tror jag... Thaitime som vanligt men iaf under nasta vecka och da skall det kokas PALT. Haller pa att fa ordentliga humorsvangningar utan lingonsylt.
    KRAM Mattias

    Från: Carina ( länk ) den 06/11/01 19:40
    Näämen kommer du också från Gävle?
    De gör jag men nu har jag bott i Gbg drygt 5 år men saknar min gamla hemstad denna årstiden! Åh vem är denna fd gävlebo då? Jo jag hittade en kommentar i min blogg från dig imorse och blev jätteglad :-)
    Inte var dag man får beröm från någon som skrivit bok/böcker precis!
    Jo vi ska ner till Thailand i januari för att stanna 3 veckor är det tänkt, längtar sååå mycket, idag blåser det och busar på riktigt här i Gbg!
    Hinner med Phuket ens väng också har vi tänkt oss. Kollade in dina bröllopsbilder, sicket party, tycker jag om mellan varven, börjar nog lugna ner mig med åldern får jag väl erkänna!
    Ha det gôtt i regnet hälsar Carina

    Från: BM/Malee den 06/11/02 04:32
    Nää, jag är inte från Gävle. Men Bollnäs, same same but different :-)

    SvaraRadera