måndag, oktober 17, 2011

Resedagbok

Bloggar fungerar ofta som resedagböcker. Vill ju inte vara sämre och kör ett resedagboks-blogginlägg! I lördags startade jag från Arlanda mot London - för tidigt! Vi skulle åka 18.40 men lyfte redan 18.30. Det satt en mycket sjuk äldre dam på stolsraden bakom mig. Hon var väldigt ljudlig och sparkade hejvilt i min stolsrygg så jag bad om, och fick, snabbt en ny plats.

Framme i London konstaterade jag att Heathrow är för stort för mig, jag blir förvirrad. Efter visst vimsande hittade jag bussen som tog mig till nästa nästa terminal. Tur man har tid på sig, för det lång tid att förflytta sig mellan terminaler. Bäst med Heathrow är utsikten över London när man lyfter och landar!

Svisch, svisch sa’ tiden när den for iväg. Det blev snabbt ny dag och vi närmade oss Bangkok. Jag spanade energiskt efter vatten. Det är mycket översvämningar i Bangkok, men när man inte har klart för sig vilket håll man kommer ifrån och man egentligen inte har en aning om var man är blir det lite bortkastad spaning. Men det blev ju i alla fall en rätt snygg bild, även om jag inte alls vet om vattnet är översvämningar eller om det är meningen det ska se ut så här...

Suvarnabhumi flygplats hittar jag rätt så bra på. Det är synd eftersom det hade passat utmärkt att gå vilse lite där, hade mycket gott om tid. Men jag somnade sittandes på en stol vid gaten istället. Vaknade med ett ryck när nästan alla gått ombord. Tror det var dom som satt bredvid som med vilja puttade till mig så jag inte skulle missa flyget...

Bangkok till Phuket gick jättefort, ooops - jag somnade visst igen! Sen var resan över och jag fick krama om min make som tålmodigt väntade i ankomsthallen. För trots att vi startade resan för tidigt kom jag fram lite senare än det var sagt.

5 kommentarer:

  1. Åh, så bra att du är på plats! Kram

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem till byn!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder och visst är det skönt att vara hemma igen och välkomen till Thailand.

    SvaraRadera
  4. Bangkok är vackert från luften. London har jag varken sett från luften, eller från "The underground".
    Suvarnabhumi har de visst dikat ur ordentligt, så där borde det var torrt.
    Den som rest har alltid något att berätta.
    Pelle-Resfot

    SvaraRadera
  5. Suvarnabhumi är väl snart det enda som är torrt. fast nu säger dom"faran över". Om dom säger det imorgon vet man aldrig...

    SvaraRadera