måndag, april 13, 2009

Polisen vill inte vara med!


Angående min spekulation att poliserna varit osynliga, mina kommentarer inom parentes:
Ett polisbefäl sade till en reporter att "Polisen vill inte vara med
! (wow - kan man göra så som polis?) Förra gången vi sattes in för att stävja demonstrationer (7 oktober 08 mot de gula) fick polisen bära hundhuvudet för att de använde tårgas. Det är dumt av regeringen att kalla in militären, dom borde lärt sig av 1992" (Thailands stora trauma då många demonstranter sköts ihjäl)

Militären har nu rensat upp vid segermonumentet och det är återigen öppet för trafik. Nu är militären på väg att säkra flygplatser, hamnar m.m. så att inte demonstranterna kan ta över där. Det tycker jag är bra, vi behöver inte en ny flygplatsockupation oavsett hur det går. Thailand har förlorat så mycket i anseende ändå det senaste året!

Den elända tankbilen med sitt explosiva innehåll fortsätter att gäcka militären och skrämma sk..ten ur de närboende i Din Daeng. De har evakuerat lägenheter i området. Det har varit kalabalik och slagsmål mellan röda demonstranter och lägenhetsinnehavare. Och tankbilen står där den står - redo att fatta eld!
The Nation har namngett dagen idag: BLACK SONGKRAN - mycket passande!

2 kommentarer:

  1. VVS anropar!!

    Jag gick ut som du sade och blev dränkt som en katt av mina grannar på andra sidan järnvägen.....men tog revanch genom att ta massor av bilder på de galningarna.

    Har just kommit tillbaka från Victory Monument - läget var lugnt som en vanlig Söndag.

    Folktomt men med miltären på plats. Kändes underligt med alla pansarvagnar och jag hoppas vid gud att de slipper användas.....

    Glad Songkran på dig - mvh Susanna VVS medlem

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte våga mig ut med kameror! Tufft, hoppas du fick bra bilder.

    Jag kan stolt meddela att denna VVS-medlem inte varit utanför sin egen gård. Ännu en songkran jag lyckats undvika!

    Jag hoppas också att de inte behöver använda pansarvagnar! Gott nytt år & God natt Susanna.

    SvaraRadera