onsdag, mars 11, 2009

Förvånansvärt, eller?


De har stängt en
röd radiostation. De har inte stängt någon gul station. Är någon förvånad?

Människor som tidigare arbetat med eller för Thaksin sparkas ut från regeringsarbetet, oavsett vilken roll de haft och även om de varit med längre än Thaksin. Är någon förvånad?


De gula vill bilda politiskt parti. Det var precis vad dom sa att dom absolut inte ville göra tidigare. Är någon förvånad?


Regeringens politiska reformarbete går trögt. Det rapporteras mest om alla som tycker att allt är fel. Är någon förvånad?


Arresteringsorder har utfärdats på de röda som gav sig på en soldat i Bangkok 26 februari 2009. Polisen har ännu inte utfärdat några arresteringsorder på de gula som misshandlade civila, poliser och militärer mellan augusti - december 2008. Är någon förvånad?


Regeringen har släppt sina stadeståndskrav på de gula efter ockupationen av regeringsbyggnaden och ockupationen av Suvarnabhumi.
Är någon förvånad?
Röda partiet Puea Thai har idag lämnat in en motion för att avsätta premirminsiter Ahisit genom misstroendevotum.
Är någon förvånad?

Jag är inte ett dugg förvånad - tyvärr! Den röd-gula röran fortsätter. 

4 kommentarer:

  1. Näää, speciellt förvånad blir man inte. Men det vore väldigt synd om allt detta våld som de GULa utförde aug-dec 2008 går helt utan åtgärd. Nån måtta får det vara på allt detta.

    SvaraRadera
  2. Smernaz: Nån måtta blir det nog inte... Förrresten, hur i hela friden hann du på mitt totala missförståndsinlägg som jag publicerade och drog tilbaka direkt?! Du hann göra en kommentar?! Jag var fullständigt ute och cyklade ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag läser din blog som en hök hela dagarna.

    SvaraRadera
  4. Aha - HökSmernaz! Bäst jag passar mig då ;-)

    SvaraRadera