fredag, november 14, 2008

Hopplöst läge!

Mike kom hem från operationen lätt på sniskan, vinglade in i huset och somnade. När han vaknade till siktade han in sig på porten och gjorde en ansats till att ta sats. Men sen insåg han att han inte hade kraft nog för hopp, tittade på oss med ledsna ögon och gick in och somnade igen!

Ging som jobbat som en gnu på senast tiden somnade han också. På grund av den kungliga begravningen av prinsessan Galyani Vadhana
är all livemusik förbjuden från och med igår så Ging får vila kvällstid till nästa vecka. Trodde vi ja... klockan 22 ringde barägaren i Patong och frågade var dom var! Där fick man minsann spela, så det är precis lika rörigt nu som när prinsessan avled. Läs om va’ virrigt det var då här.
Ging kastade in trumgrejerna i bilen och for i väg som ett jehu! Det hade varit mycket folk och nu har dom sagt att ikväll och imorgon får det inte spelas live musik - men jag skulle inte bli förvånad om dom ringer ikväll igen!

Mike mår i alla fall bra, han är lite trött och han är inte speciellt förtjust i struten. Vi behövde inte köpa strut åt honom vi hade en redan sedan han hoppade fel... den historien finns här.




7 kommentarer:

  1. Stackars höjdhoppar hund, han har alltså blivit av med sin "manlighet" nu! vet hur han mår, vår kund av katter fick också en sån behandling i våras, då var inte han heller så tuff ;o/

    Kul att du kikade in hos mig!

    Vet du, något som vore hejdlöst kul, om ni hinner, det är att vi kommer och säger HEJ när vi kommer ner i mars-april.... Vi ska bo på Kata och kommer åka från Sverige den 28 mars? Är du kvar då?

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Kvar är jag absolut, ni får höra av er om ni är i krokarna (vi bor nära Nai Harn-stranden). OBS, eftersom jag jobbar kan jag inte släppa allt och springa iväg - så mejla eller lägg en kommentar en eller två dagar i förväg så får vi se om jag har tid!

    Mejl: info@resaithailand.se

    Att jag skriver så beror på att det varje år dyker upp några som glatt säger "nu är vi här" för dom har semester och tänker inte på att jag inte har det...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Där jag kommer ifrån (har du hört det förut)Där hade man hundar i "löp lina" det kan väl inte anses vara djurplågeri i Thailandet heller om du har den runt huset så kan röra sig ganska fritt.

    SvaraRadera
  4. Äh, vi låter honom hoppa runt. Det är nog roligast för Mike (och Jack).

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det är med djur och människor, som biolog får man ständigt bevis på att mat och fortplantning är det som gäller i livet. Sen om man går på krogen eller kollar in Mike så är det samma visa ;). Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Åsa, även som icke-biolog får man bevis på att det är det som gäller ;-)

    Mikes hoppförmåga har förresten inte minskat det minsta...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Nej men det förstår jag! Givetvis hör vi av oss! Inte ska vi komma och störa! Jag respekterar det helt och fullt!


    Kram!

    www.smillalilla.blogspot.com

    //S

    SvaraRadera