lördag, november 01, 2008

Gräslikt skönt

Nu har värmen kommit på riktigt känns det som och gräset växer som om det skulle ha betalt för det! Vår klippare har elfel så det började bli djungellikt. Idag när jag åt brunch på stamrestaurangen höll deras granne på att klippa gräs, så jag frågade om han ville ha ett extraknäck. Han kom med klipparen och håller i skrivande stund på att sopa ihop gräsöverskottet. Hundarna blev otroligt glada, det är tydligen jätteskönt att rulla runt i nyklippt gräs . Så nu har vi inte bara grön trädgård utan även mer eller mindre gröna hundar!
Angåend det politiska läget i landet (Bangkok) måste jag erkänna att jag faktiskt är lite orolig. Oroligheterna har eskalerat de senste dagarna - förmodligen delvis på grund av att Thaksin ska hålla tal ikväll.
Han ska hålla ett tal per telefon från Hong Kong som ska sändas på tv (bandat eller direkt verkar man inte vara säker på) i ett program som heter "Truth Today show". Dessutom ska det sändas på Rajamangala National Stadium där tiotusentals Thasin-trogna väntar, många kom redan igår. Stadion ligger i Ramkamheang och trafiken flyter mycket sakta i området.

Alla förväntar sig mer eller mindra sammandrabbningar mellan Thaksin-anhängare och PAD idag. Militären står på stand-by och tusentals poliser är utkommenderade.

Jag vill jättegärna ha fel men jag tror tyvärr att vi kan vänta oss mer eller mindre våldsamma demonstrationer ikväll!

4 kommentarer:

  1. Det där gräset såg grönt ut, det är nog inte grönare på andra sidan!
    Hästar gillar att rulla sig, där jag kommer ifrån kallas det "dåmbas"
    Äter du oftast på rest. nästgårds
    alldeles före man kommer till erat ställe (där du mötte oss när hustrun och jag hälsade på)?
    Skall det då aldrig bli lugnt i Bangkok.
    Tycker Pelle

    SvaraRadera
  2. Ja, vi äter jätteofta på "stenbordet" - jag äter där ännu mr än vanligt eftersom jag inte kan köra moppe än.

    Bangkok, det är som det är. Det kommer bli lugnt strax för prinsessan ska kremeras och sen kommer kungens födelsedag och runt dessa tillställningar vågar/vill ingen vara på gatorna och slåss.

    SvaraRadera
  3. Brunch, det är ett bra ord, och en ännu bättre matstund. Jag hoppas också att du har fel (för en gångs skull) vad det gäller demonstrationer och dylikt. Här hemma har vi haft en helt underbar vinterhelg med vit snö och strålande sol. Mitt i alltihop så har vi fått en hel del gjort så vi kan snart gå till vintervila så jag är ohyggligt pigg i Thailand ;). Kram

    SvaraRadera
  4. Åsa, jag verkar ha fel... en stund iaf. Jättebra! Trivs i snön du, så trivs jag i värmen. Jag vilar också så jag ska bli ohyggligt pigg tills du kommer ;-) Kram

    SvaraRadera