söndag, november 30, 2008

God natt från landet som står stilla

Det händer ingenting här. Det står rätt klart att militären inte vill ingripa, dom vill inte heller genomföra en militärkupp - dom vill att regeringen ska avgå så slipper dom göra hundjobbet. Som The Air Force-chefen sa: Avgå och utlys nyval, ni har ingenting att oroa er för, ni kan ju vinna nästa val!

De gula har demonstrerat runt inrikesministerns hus idag. De vill att han ska lyfta undantagslagarna från flygplatserna. Man kan undra varför med tanke på att ingen bryr sig om dom i alla fall.

De röda håller massmöte vid stadshuset. På grund av rädsla för eventuella våldsyttringar så stängs de 11 skolor som finns i närheten i morgon.

God natt från oss på Phuket !

4 kommentarer:

  1. Hej Britt-Marie!
    Tack för dina fina och täta uppdateringar om krisen i Thailand. Mycket arbete och stort engagemang.
    Vill också passa på att tacka för draghjälpen till min hemsida via länken "Livet på landet". Många besökare på min hemsida kommer från din Blogg.
    Fortsätt med dina fina rapporter.
    Sune

    SvaraRadera
  2. Hej Sune, tack!

    Inte visste jag att du läste mig. Kan inte du lägga en kommentar och tala om vad "de dina" tycker om nuvarande situation? Skulle vara väldigt intressant att veta vad de på landet verkligen tycker om den gula och röda röran!

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jag kan tala om för dej att här uppe i Isaan skäms man över de gulas beteende. Hade man inte varit mitt uppe i risskörden hade man åkt ner mangrant till Bangkok för att stötta dom röda.
    Sune

    SvaraRadera
  4. Hej igen Sune, ja många thailändare skäms. Jag hade inte tänkt på risskörden, men det har säkert de gula tänkt på. Tack!

    SvaraRadera