lördag, november 29, 2008

God natt från kaospolitikens Thailand!

Det är inte så mycket att rapportera - förutom att jag haft en supertrevlig middag med massor av god öl och även Café dom! Ja just ja... det handlar om kaos-politikens Thailand, inte mina middagsvanor :-)

Här följer en kort sammanfatting: polis och militär blockerar nu infarten till Suvarnabhumi, polischefen har akut fått sparken - det har inte hänt mycket mer än så. Här kan ni se Thaskin i sitt rätta element, visserligen är jag lite elak nu, men jag gissar att han ler i mjugg åt situationen... Och har har rätt att säga åt folk att lyda lagen? Han är ju trots allt på flykt från rättvisan, Thaksin är dömd till två års fängelse för korruption.



Tyvärr tror jag att nattten som kommer kanske inte blir så skojig men, men... de verkar ju vara bra på att vänta så kanske det inte händer nåt förrän i morgon?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar