torsdag, oktober 30, 2008

Husgäster...

Ifall någon tvivlade på mina uppgifter om att sniglar gillar hundmat så kommer här bildbevis. Fast nu har vi inte sett till speciellt många sniglar de senaste dagarna. Ging plockade ihop allihop och förpassade dom till den obebyggda tomten på andra sidan muren. Om sniglarna är det minsta lik vår kära hund Mike så tar dom sig säkert över muren och tillbaka till oss. Mike borde vara med i en hundolympiad, herre min je vad han hoppar!

Det kommer bli mer oroligt i Bangkok igen nu... Inatt har det exploderat en bomb utanför en domares hus, och en granat har kastats mot PAD. Om du är i Bangkok, undvik shoppingdistriktet runt Siam idag. PAD ska ut och demonstrera. De går till Emporium efter att ha lämnat över en begäran om att de ska utlämna Thaksin till Thailand till den Brittiska ambassaden. Så det kommer säkerligen bli trafikstockning bland annat på Sukhumvit.

4 kommentarer:

  1. Usch! Vad säger hundarna om sniglar i matskålen? Bryr dom sig eller slinker det ner en och annan matfriare ibland?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om sniglar, faktiskt föredrar jag sniglar framför hundmat, tror jag. Du chockar med din bandykunskap, men sen kom jag ju på att du faktiskt varit på Dex-cupen, förlagan till World Cup, fler än en gång. Så då har du väl bandyintresse, eller... Kram

    SvaraRadera
  3. Det där är ju fina sniglar!
    Tänk på att Caravan Club har den som varumärke
    En sådan där liftade på våran husvagn i somras jag upptäckte den i Kalmar, vet inte var den hoppade av för den var inte kvar när vi kom till Märsta.
    Mördar sniglar är äckligare, som har varit en plåga i sommar Sverige
    Påstår
    Pelle

    SvaraRadera
  4. Långrygg; hundarna bryr sig inte alls.

    Åsa, javisst har man varit på bandy... eller hur det nu var ;-)

    Pelle: ja visst är dom är bättre än mördarsniglar. Liftande sniglar var nytt för mig, men även dom vill väl ut och åka - och de behöver ju inte oroa sig för hotelkostnader!

    SvaraRadera