måndag, augusti 04, 2008

På väg upp...


... i luften är Ging. Han åker hem till Phuket på besök snart. Ska fixa lite saker så han kan vänta på sitt uppehållstillstånd i lugn och ro här i Sverige sen.

Gings resa och OS startar samtidigt.
Jag blir gräsänka (det är ett dumt ord, tycker du inte?) i nästan två veckor - vad ska jag äta då?!? Jag är väldigt bortskämd med maten numer! Hej MacDonalds, hej pizzerian och hej Taco Bar - ni får nog se mig en hel del!

Ging ser fram emot att träffa far, hundarna och att få köra bil! Vi har mejl-skola just nu så jag hoppas han skickar bilder till mig. Framförallt vill jag se hur stor den lilla hunden blivit! För Jack, som jag trodde var en liten hund-blandras, växer och växer och växer enligt svärfar! Undrar om han är korsad med en älg?



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

15 kommentarer:

  1. De har vl inga älgar så jag tror han är korsad med en vattenbuffel!

    SvaraRadera
  2. Vattenbuffel, tjaaa - han är enligt utsago gänglig som en snabbväxande tonåring ;-) Vilka älgliknande djur har dom där?

    SvaraRadera
  3. Inte illa med en semester mitt i semestern!

    Såg att du lagt till min lilla länk, du är också länkad nu ;)

    SvaraRadera
  4. För mig skulle det räcka med en semester, men en del har det bra med dubbla ;-)

    Klart vi måste hålla varandra om ryggen - speciellt du med ditt namn Långrygg, hahaha!

    SvaraRadera
  5. Hej Malee´ !
    Har läst din blogg nu ett tag och även din bok , mycket bra .
    Har varit i thailand tre gånger och längtar till den fjärde .
    Nu kanske jag har förutfattade meningar , men är det vanligt att thailändska män lagar mat ?
    Ha det så bra hälsar Jessica !

    SvaraRadera
  6. Hej Jessica o tack för berömmet!

    Inte vet jag om andra män lagar mat... är bara gift med Ging och han lagar iaf mat ;-) Tror de flesta thai oavsett kön kan laga mat från barnsben, sen beror det väl på om de har en partner som lagar mat... och det har inte Ging - jag är ett professionellt matvrak som är urusel i köket!!!

    SvaraRadera
  7. Usch va`trist att han åker utan dig!
    Tycker jag, som längtar till värmen!

    Här är verkligen skitväder, kallt så jag nästan behöver ha vantar på mig när jag cyklar.

    Känns skönt att ha en plan för delar av vintern!

    /Kram

    SvaraRadera
  8. Glömde ju säga att Gings resa och min brors föräldraledighet startar samtidigt (som OS). LarsOlof m. familj stannar i HH i 9 månader. Så läckert!
    För oss som inte har den möjligheten.
    Det har förmodligen ni!
    OM - lyckost er!
    Att kunna välja är grejen, tycker jag.

    SvaraRadera
  9. Rakel, jag har ett val men föredrar att stanna i Sverige. Jag längtar inte alls till värmen, ska ju ner om några månader ;-) Fast attans va det regnar nu även om jag inte behöver handskar här!

    SvaraRadera
  10. Men nu är jag tillbaks på jobbet, så då kan vi träffas och äta lunch hur ofta du vill (så du får något rejält i dig.....).
    Jobbar denna och nästa vecka, sedan blir det tjänstledighet och studier :-).

    SvaraRadera
  11. Välkommen hem. Då tar vi en lunch nästa vecka tycker jag. Hörs i mejlen!

    SvaraRadera
  12. Förresten Cotton, GRATTIS! Så det är klart att du ska plugga nu?!

    SvaraRadera
  13. Önskar Ging en trevig resa. Du kan väl be honom tala om hur vädret är. Vi åker till Phuket om några veckor och är lite oroliga om det regnar jättemycket. Tack på förhand, Lisen m familj som läst er blog länge men aldrig förut skrivit.

    SvaraRadera
  14. Hej Lisen; Välkommen som blogg-kommentator!

    Tror inte det regnat så ihållande i år, det låter åtminstone inte så på de rapporter jag fått. Men jag ska se till att få aktuella rapporter och skriva om vädret nästa vecka! Glömmer jag så påminn mig!

    SvaraRadera
  15. JO Jag tycker gräsänka är ett dumt ord ockå!

    SvaraRadera