onsdag, maj 14, 2008

Det fungerar!

Efter att ha slitit mitt hår i veckor arbetar jag från och med idag på min nya Mac! Äntligen! Jag har uppgraderat system och nedgraderat system, återinstallerat program och ändrat kortkommandon. Puh!

Jag har blivit ett år äldre - vilket jag inte har något emot eftersom jag fått både choklad och blommor ;-) Ging trummar, lagar mat och informerar släkten som tar hand om gäster på Malee Garden. Svärfar som inte kunde säga mer än Hello på engelska går nu runt och säger: Welcome to Thailand!

Mike har piggat på sig men tack och lov inte återupptagit hoppandet över muren - än... Jack växer så det knakar och är på väg att växa om Mike. Jag som trodde att han var en liten hund!
Jag vill ha tillbaka värmeböljan - det är för kallt!

8 kommentarer:

  1. Jag vill också ha varmare, men snart så! Thailand den 23:e och fuktig värme, gott för lederna. Inte för att jag känner av dem men man kan ju alltid försöka lura i sin arbetsgivare att man mår bättre därnere....

    SvaraRadera
  2. Man mår ofta bättre... vare sig man har problem med leder eller inte ;-)

    Hur länge ska du rehabiitera dina friska leder i Thailand och var åker ni?

    SvaraRadera
  3. Ha ha... undrade just hur lång tid det skulle ta innan du saknade värmen här nere. Ska snart hem till Malmö efter mitt första halvårspendlande.
    Ska bli kul att komma hem, men samtidigt är jag rädd att jag ska upptäcka att jag trivs bättre i Thailand.

    Hälsn. Silvia / Green Mango Chalong

    SvaraRadera
  4. Nej Silvia, jag saknar INTE den thailändska värmen - jag saknar den svenska! Det har kommit in en kallfront och det är bara 10 grader, huvva.

    Oroa dig inte, Sverige är jättetrevligt. Åtminstone jag skulle inte vilja vara där året om, jag behöver Sverige och svenskarna också. Halvårsvis boende är perfekt för mig, hoppas det är det för er med. Ha det så bra och hälsa!

    SvaraRadera
  5. Grattis till arbetsmiljön! AW på fredag?

    SvaraRadera
  6. Ja visst sjutton är det för kallt nu, vill också ha tillbaka värmen igen! Men usch vad tragiskt med Mike den lille rymmaren, hoppas verkligen att han har lärt sig en läxa! Spännande med gatuhundar då man inte har en aning om hur de kommer att se ut som vuxna :-)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Ja, Jack börjar bli spännande... fortsätter han i den här takten kommer han bli stor som en älg!

    SvaraRadera