torsdag, februari 21, 2008

Nang Thong Beach, Khao Lak

Det här är Nang Thong Beach i Khao Lak. Stranden har blivit otroligt populärt, därmed mindre fridfull. Men som du ser finns fortfarande plats på stranden. I Nang Thong finns numer en massa tyskar som beter sig som... hmmm... tja.... tyskar!

Dom lägger ut handdukar på solstolarna vid hotellen i gryningen! Min mor lyckades hitta en, inte reserverad solstol och låg där och njöt när en tysk tant kom: " My chair!" sa tyskan och pekade på solstolen. "Nähäru" sa min mor, "det är min". Varefter tyskan började gräva i min mors saker för att se om hennes grejer låg under! Men tanten hade tagit fel, det var inte hennes stol. Tyskan bad inte om ursäkt - hon muttrande ilsket och gick vidare.

13 kommentarer:

  1. Haha..vilken korekt beskrivning av Tyska turister. Jag hade helt glömt av detta (måste vara ett tecken på att det var för länge sedan jag var på semester). Sist jag var på Kanarieöarna la dom ut sina handukar redan på kvällen.
    Vilken härlig bild du lagt upp, värmer här i kylan.

    SvaraRadera
  2. Nää men va f-n! Att de är fräcka och allmänt otrevliga som turister vet man ju sedan förr (till skillnad från när man är i tyskland då de är jättetrevliga)men att ge sig till att gräva i din mors saker.... Tur att det inte var mina. Min stubin är kort, jag måste kontrollera när jag har att göra med thailändare. Men tyskar, hon hade fått en stor fet smäll.....
    Hej hopp, sådan är jag.

    SvaraRadera
  3. En del gör vad som helst för en plats i solen! Tummen ner!

    Egentligen borde man samla ihop alla tyska handdukar och lägga dem på en och samma stol så kan de slåss med varandra istället. *asg*

    SvaraRadera
  4. Ja visst är dom "roliga" tyskar på semester. Hade jag varit i närheten när tyskan grävde i Gunbritts saker hade jag nog skällt ut henne också!

    SvaraRadera
  5. Bilden beskriver beachen, var där för ett tag sen så det bekräftas.
    En otroligt nice bech för barn och vuxna,vet inte hur det såg ut tidigare men det verkade ödsligt.
    Vad är detta? för hets mot folkgrupp!
    Ligger på Karon beach varje dag, går inte att få en solstol (solsäng)utan att boka med handduk,dom som kommer första dagen blir utan, knöka fullt nedanför hotellen. Så har det blivit!Det är bara att hänga med,eller stanna hemma. Tycker Pelle

    SvaraRadera
  6. Pelle, hur då? Går du ner i gryningen och bokar stol? Det är ju hemskt! Tur man bor i Nai Harn, här finns det plats.

    Hets mot folkgrupp, tjaaaa - i så fall är det väl tyskan som hetsade mot min svenska mor då?!

    SvaraRadera
  7. Ja du det är ju inte helt ovanligt det du beskriver, tyvärr!!!

    Nästa gång vi åker till Thailand så är Khao Lak ett måste för oss,hade tänkt det sist också men hann inte med!

    Bushundar :-)

    SvaraRadera
  8. Kartoffelkoppf! ;-)

    super_nollan

    SvaraRadera
  9. Bilden ser iaf. fridfull och tyskfri ut, men det ksnake är delen utan solstolarna ;)

    SvaraRadera
  10. Detta låter synnerligen otrevligt, stackars din mor som är så snäll. Verkar som mina tyska språkkunskaper räcker ganska långt trots allt, jag kan nämligen säga "Du är en åsna" alternativt "Jag älskar dig". Jag får bara se till att jag inte träffar någon mitt emellan. Nu skall jag åka och bada, vi fortsätter att bada inomhus ett tag till. Trevlig helg,och många kramar från oss i Hälsingland =)

    SvaraRadera
  11. Det finns ett ordspråk som lyder:
    Tyskarna är värdens bästa värdar men värdens sämsta gäster.
    Har åkt runt i tyskland lite gran och där är dom mycket trevliga men så fort dom sammlas i grupp (mer än två) som turister är dom som galna små grisar.

    SvaraRadera
  12. På Karon beach har de som hyr ut solstolar börjat föreslå gästerna att boka till nästa dag med någonting t.ex. handuk.
    Vill du komma till samma ställe,(kanske du gillar att vara nära lunch ställen, eller grannen bredvid som var så trevlig att prata med!) så bokar du.
    Det går bra att gå några hundra meter och leta en ledig stol,du väljer själv.
    Så är det, rätt eller fel!

    SvaraRadera
  13. Carina, klart ni måste upp till Khao Lak!

    Super_nollan och Åsa; vilka språkgenier ni är - nästa gång ringer vi er när dumma tanter gräver i våra saker ;-)

    Anders, visst är det så. Konstigt.

    Pelle, visserligen vet jag att det är jättemycket folk på Karon (och Kata) i år men att man bokade stolar hade jag ingen aaaaning om. Det är klart att man inte har nåt val, men det är trist att det blivit så tycker jag.

    SvaraRadera