söndag, januari 06, 2008

Forumvänner

Som många av er vet är jag rätt flitig på en del Thailandsforum, framförallt thailandforum.se Där hänger även Cotton som i verkligheten heter Johanna. Vi träffades genom forumet och brukar äta lunch i Stockholm sommartid. Nu när dom var här kom hela Cotton-familjen och deras vänner på besök.

Cotton-Johanna sitter på min högra sida. På min vänstra sida sitter hennes dotter och kelar med Jack. Hon kelade så bra att Jack yyyyylade efter henne sen dom åkt. Ser ni Mike i vänster kant? Han undrar nog varför det kommer en stor karl när dom ropar hans namn. Cottons make på övre trappsteget heter nämligen Mike han också. Deras finurlige och eftertänksamme son hänger på pappa.
Bilden har jag fått av familjen som redan hunnit hem till Sverige.

Sent i går kväll fick Ging ett telefonsamtal; Det verkar som vi ska spela imorgon (dvs idag). Ska man skratta eller gråta? Kan dom bestämma sig för hur reglerna ska tolkas, tack! Han får säkert besked ett par timmar innan spelning - vojne vojne - i det här landet kan vet man inte från en minut till nästa vad som gäller! Klockan 13 ringde det, Ses ikväll, dom har fixat det. Fixat DET?! Ging märker väl om poliser kommer och stänger ner dom...

7 kommentarer:

  1. Hoppas det blir spelning av ikväll, vi hoppas. Tro det eller ej men på måndag åker Åsa och Magnus till Thailand, men om jag förstått saken rätt så åker dom till Bankok, sen vet dom inte riktigt vart det bär av.

    SvaraRadera
  2. Ja, vad trevligt det var att få besöka till hem i Thailand. Malee Garden är verkligen jättefint tyckte vi allihopa.

    Emmy läntar efter Jack och undrar när vi ska ner till Thailand igen, så att hon kan få vara hundvakt.
    Det värsta är att den här gången när vi kom hem har vi faktiskt ingen ny konkret resa bestämd. Men det lär väl bli en resa innan årets slut skulle jag gissa, fast nästa gång vi två ses lär det nog bli i centrala Stockholm.

    SvaraRadera
  3. Åsa och Magnus, det var som attan! men inte du Åsa... men nästa år kanske!

    Cotton-Johanna; Har ni ingen resa planerad?! Nu var det tur jag satt ner ;-) Ni hinner säkert med en till resa, om inte till Thailand så någon annanstans. Vi ses på forum och blogg innan Stockholm hoppas jag.

    Hälsa alla; hundvaktsflickor, fontän-inspektörer, hund-namne och andra kompisar!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad kul att få se Cotton-Johanna med familj på bild!!
    jag längtar nu ännu mer att få komma till er !!! :)

    SvaraRadera
  5. Tiden går fort Kaarina - ett, tu, tre och du är här! Välkommen!

    SvaraRadera
  6. kaarina - Så trevligt att en bild av mig och familj inte skrämmer iväg er, utan till om med lockar er ner till Malee. Det är verkligen jättefint där.

    malee - Jo, i juni finns en inplanerad resa för mig och sonen till Island. Det ska bli kul. Thailand blir det kanske senare på sommaren.... Pratade lite om det vid middagen igår faktiskt. Funderade lite på Koh Samui... Vi får väl se som sagt.

    SvaraRadera
  7. Cotton-JOhanna, jag är inte förvånad. Ni är en Globetrotter-familj!

    Island skulle jag vilja se också. har en kompis som bor där. KOlla hennes blogg: http://isbubblan.blogg.se/
    Henne kan ni fråga saker. Hälsa från mig, men hon känner mig som Britt-Marie, inget annat :-)

    SvaraRadera