fredag, december 21, 2007

Månljust

Nu är det verkligen månljust, fast tvärtom! Tycker det är läckert när man kan se månen och solen uppe samtidigt på himlen - inte undra på att det är mörkt där hemma!

Ikväll ska jag och en hel drös med Bollnäsbor på Mammas och Pappas på grillkväll. Det ska bli riktigt trevligt. Ägarinnan har tydligen inte fattat att torrläggningen på grund av valet startar idag, hon tror visst att det börjar imorgon. Vi hoppas att så är fallet så vi kan få några kannor öl - men annars får vi festa loss på Coca-Cola!

Det thailändska valet som är det första sedan militärkuppen går av stapeln på söndag och inför alla val så blir det alkoholförbud. Ingen försäljning och alla barer stängda. Därför har Gings redan länge uppskjutna premiär med nya bandet fått skjutas upp ännu en vecka! Undrar om dom kommer igång innan vi åker tillbaka till Sverige ;-)

4 kommentarer:

  1. Skall du vara tomte i år farfar? jag är inte tomte!! jo i fjol lyfte du på masken när du tog en sup. Så i år skall jag hålla masken. det är inte så in i Norden lätt, inte i Thailandet heller?
    God Jul och Gott Nytt År alla Bloggläsare.

    SvaraRadera
  2. Jag hade oxå fattat som att förbudet gällde från i morgon men du skrämde mig så jag jagade ut Nat (som protesterade :D) på en shoppingrunda eftersom vi ska ha gäster i morgon.
    Hoppas ni har haft en trevlig kväll med Bollnäsgänget, jag är övertygad om att kannorna stod på bordet.
    Vi önskar er båda en riktigt God Jul från oss i Kamala.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hon har rätt det startar i morgon, jag var på Big C i udon Thani o handlade idag öl o sprit, det var inga problem. GOD JUL på er.
    Isaan bo

    SvaraRadera
  4. Pelle, så får väl inte tomten göra! Håll masken på måndag ;-)

    Lena & Isaan bo, enligt påbud uppifrån började det igår, men det tolkas olika på olika platser tydligen, jag är inte förvånad ;-) På vår svenskkrog tolkades det som att det startar imorgon (dvs idag)... så ja, kannorna stor på bordet och tömdes i snabb takt igår - KUL!

    God Jul till er alla.

    SvaraRadera