lördag, november 24, 2007

Ris och ros - näää, orkidé!

Den svenska regeringen stänger vårt konsulat på Phuket! Den 30 juni nästa år försvinner det och ersätts med en honrärkonsul. Undrar varför - här är massor av svenskar och stundom behöver dom hjälp vid olyckor och dödsfall. De har väldigt hjälpsamma och trevliga på vårt lilla konsulat de gånger vi behövt hjälp! Ros-orkidé till konsulatet - Ris till regeringen!

Min käre make satte ner foten och stoppade söndagens spelning! När de repade igår visade det sig att delar av bandet inte verkat lyssnat på låtlistan alls. Ging insåg att det inte kunde låta professionellt med så lite reptid så han sade Stopp! Krävde mer reptid och läxade upp latmasken. Nu blir första spelning 23 december.
Ros-orkidé till yrkesstolta musiker!

Vår lilla grupp utlandssvenskar i vår by tar föredömligt hand om varandra. Om jag inte hinner kolla nåt eller fixa nåt så ställer dom upp och hjälper till. De har stående bord på en svensk restaurang på fredagarna och vill man ha sällskap så är det bara att ringa.
Ros-orkidé till mina svenska Ban Sayoarn-vänner!

En extra Ros-orkidé till vädret som visar sig från sin bästa sida! Ha en trevlig helg hälsar Ging & Maleé från soliga Phuket!

1 kommentar:

  1. Tjingeling, skönt att höra att du är tillbaks igen, det är jag med snart om jag får lunga upp livet lite. Ha det bra! Kram

    SvaraRadera